måndag 17 oktober 2016

På promenad i Roslagen å nya böcker

Lite mera bilder från gårdagen utanför Östhammar. Här är kissen Missy som är från Gran Canaria, men nu får uppleva lite höstkyla, fast ska snart tillbaka till GC.

En båt är kvar vid båtbryggorna...

Solen lyste med sin frånvaro...

Badbryggorna är upptagna ur vattnet.

Det grå huset var helt fallfärdigt..

Inget badväder precis...


Fortfarande blommar det!

BP tipsade om att Pocket shop i Täby sålde ut alla böcker för halva priset, så passade på att åka förbi där på vår väg upp till Östhammar. Det var ganska utplockat, men hittade i alla fall tre böcker! Tack BP för tipset!

7 kommentarer:

BP sa...

Å varför tycker jag att ditt inlägg är deprimerande, för egentligen är det ju inte det. Men gråa himlar gör liksom att fotona blir bara bläääääää. Med en blå bakgrund skulle det se så himla annorlunda ut, eller hur!? Tur att du fick med några färgglade blommor iaf:-)

Kul att du hann köpa några böcker hos PocketShop. Har läst deckarna som är helt suveräna tycker jag. Har faktiskt läst alla böcker av dessa författare. Kan rekommenderas! Marie Fredrikssons bok har jag dock inte läst. Berätta gärna i en recension om du känner för det!

1 000 tack för länken tjejen:-)

znogge sa...

Kan tänka mig att det är en omställning för katten! Har märkt det på "our dog from Brazil" som fryser alldeles förskräckligt på vintern,,,

God morgon och god tisdag!

Susanne sa...

Vackra höstbilder. Jag har läst Marie Fredriksson och tyckte den var bra.

Ama de casa sa...

Jag undrar vad Missy egentligen tänker. Vad hände? Haha! :-)

Ser verkligen kallt och höstigt ut där på dina bilder. Brrr... Men fina bilder ändå, trots det gråa.

Tänk, Marie Fredrikssons bok laddade jag precis nyligen ned till paddan. Vi har många gemensamma nämnare... :-)

Anni sa...

Det ser både kallt och mysigt ut på samma gång! Tänk om solen varit framme - hur vackert hade det inte varit då?

House and Garden by Bia sa...

Så rofyllda bilder du bjuder på ;))
Härligt !...grått och trist väder här också, och kyligare ska det bli ;(
Hoppas du har det bra !
Kramis

Ditte sa...

Skönt med lite Roslagsnatur och du hittade ju en del färgklickar, men jag tror ni själva lyste upp i det mulna vädret. Deckarna som du fick tag på har jag läst och instämmer med BP. Gillar bådea författarna. Marie Fredrikssons bok har jag inte läst. Inte ännu!Spännande att få läsa vad du tycker.
Trevig tisdag!
Kram!