söndag 23 oktober 2016

Skyltsöndag

Veckorna går fort, nu är det söndag igen och BP:s härliga skyltsöndag. Här en skylt från nätet.


En tårta som vi såg i Wien på ESC förra året

Ingen skylt, utan en brösttårta till! Ledningen slår på stort med flera tårtor! Men denna var blå?

Tja gymmet går jag inte alls till, men borde kanske får att stärka musklerna!
Ännu en lagom natt på jobbet, denna natt fick vi hjälpa en flicka till världen vars föräldrar ursprungligen kom från två andra länder i världen, men kunde engelska, precis som de från Nigeria förra natten! Mycket engelska blir det på jobbet!....Svårt ibland med de medicinska termerna, men med kroppsspråket så brukar det mesta gå!
Är ledig i natt och har njutit av "Så mycket bättre" på tv4play, och ikväll började en av mina favoritserier : "Allt för Sverige"- amerikaner med svenskt påbrå som får komma till Sverige och leta efter sitt ursprung. Såg sen vidare på den nya svensk-franska thrillerserien "Midnattsol", och den verkar lovande...och läskig! Såg ni den?

12 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Du är ju bara bäst!
Nej, jag vill ha min fil eller rättare a-fil. Gillar int yoghurt. Detskulle ha kunnat vara makens savar, inte mitt;-)

Tårtorna är roliga, speciellt den med ESC. Å när jag såg den blåa tårtan tänkte jag spontant på en kampanj för prostatacancer... Eller så var tårtan ägnad till födde pojkar...

Å ett gym har jag faktiskt aldrig varit på...

Det är då en himla tur att alla i Sverige pratar perfekt engelska säger jag bara, också i ditt yrke!

Å japp jag såg Midnattssol och I love it, i motsats till TV3:s Svartsjön som jag tittar på nu. Eller ja, det är ju ett reklamavbrott - igen;-)

BP sa...

Glömde ju tacka för skyltarna och länken. Så tusen tack:-)

BP sa...

Svar: Såg hela föreställningen och Rönninge var totalt överlägsna – de var i en helt annan klass än sina konkurrenter. För ett par timmar sen satt Yvonne i Las Vegas med sina körsystrar och käkade lyxfrukost med champagne och allt. Det är dom verkligen sååååååå värda.

Du borde verkligen lyssna på dom You are gonne love it, I promise:-)))))

Susanne sa...

Blå tuttar? Måste vara någon som är blåfrusen ;)

Ama de casa sa...

Jag håller med Susanne, den tutten såg frusen ut... :-)

Haha! Jag har längre rekord än så att glömma bort att gå på gymmet :-D

Nej den serien såg jag inte, och är den läskig så är det nog inget för mig. Däremot såg jag Allt för Sverige som jag gillar jättemycket och sen ska jag försöka klämma in Så mycket bättre idag. De' e' mycke' nu... ;-)

Ami sa...

Haha! Den första skylten var ju klockren :)
Ha en bra måndag!
Kram

Geddfish ♥ sa...

Jag hittar alltid filen ;) fast yoghurten är en bra ersättare ;)
Roliga skyltar men den tär blåtuttetårtan, låter som bluetooth ;)
Jag har gått en hel del på gym, men nu gymmar jag hemma.
Tack för kul skyltar och måndagskram ♥

Emma, Sol som sol? sa...

Skrattade högt åt Windows-filen! Bara tänker mig att sitta där och leta efter något desperat och så kommer den där upp. Asgarv eller en knytnäve genom skärmen.

Den blå tårtan? Mjölkstockning, kanske?

House and Garden by Bia sa...

Hihi, vi verkar gillar samma serier. Jag såg också Allt för Sverige, jag älskar den serien (mycket snyftande blir det ;) Och Midnatssol började jag också att se ;)...Och Så mycket bättre får man väl inte missa !!
Ha en fin vecka !!
Kramisar bia

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, tur teckenspråk/tecken som stöd finns...

Ditte sa...

Gilllade verkligen dina varierade skyltar! Och filskylten var extra. Och goa skratt blev det!
En blå tårta! Ja. gårdagen hade en rosa. Kommer nog fler i regnbågsfärgerna också. Wientårtan var i alla fall röd.
Mysigt med ell flickebarn! Och lycka att ha dig som banmorska.
Vad gäller gym har jag nog glmt dte länge men jag går å andra sidan långt var dag, mellan 7 km till en mil så jag klarar mig.
Att stönha in mig på ett svettigt gym finns inte på kartan, men jag tränar armar och rygg hemma. Går väldans bra.
Har inte sett serien men får titta på play.
Ha det bra!
Karm!


Mias Mix sa...

Underbara skyltar!! Har mitt lilla hemmagym så behöver inte gå så långt... Så mycket bättre är verkligen bra! Det och Mästarnas mästare!