måndag 28 november 2016

Glögg spetsad med rom och slängdag!

Dagen idag har varit hektisk. Vaknade med svid i halsen, så Ipren har räddat mej idag. Fixade vikarie till jympan ikväll,tror inte det är bra att träna med halsont. Men köra bil går väl bra? Två vändor till Sörab och kastat ännu mera skräp och krukor ( hur många krukor kan man ha????). Två vändor blev det till Stadsmissionen i Väsby också, de tar emot både porslin,kläder och leksaker mm...
Aha, det är nattmöte ikväll,redan kl 19.30...bäst att skynda vidare....bilden, just ja, hann till systembolaget där jag beställt hem den goda glöggen spetsad med rom, nu ska vi väl klara oss ett tag?

10 kommentarer:

Ama de casa sa...

Åh! Romglöggen gör säkert susen för halsen också :-) Hoppas det i alla fall.

Hagbytippen var ett favoritmål för oss en gång i tiden. Tog med släkt, vänner och andra besökare dit också på helgerna ibland. Dom var väl måttligt imponerade... ;-)

Krya på och ha ett bra möte som väl pågår just nu, antar jag.

Geddfish ♥ sa...

Krya på dig!
Den där orange Blossa-glöggen är annars min favorit. Har inte köpt någon glögg ännu, faktiskt.
Kram ♥

Susanne sa...

Mums för romglögg. Klokt att inte träna, är inte bra för hjärtat att träna med halsont.

znogge sa...

Just halsont och träning är ingen bra kombination så det var nog ett klokt beslut.

Krya på dig!

BP sa...

"All in" som jag skrev igår är det som gäller för dig just nu! Å du lyckades!!!

Nattmöte på jobbet eller???!

Hoppas glöggen spetsad med rom motsvarar "Glühwein" man får i Österrike. Annars vet jag inte om du klarar dig;-)

Men en mix av (mitt älskade) Ipren och äkta Glühwein gör nog absolut susen mot en förkylning. Bara du portionerar ut dom rätt;-)

Guldkryckan sa...

Glögg som är så gott...mums.
Det är säkert nyttigt för halsen också...absolut. :)

Krukor kan man aldrig ha för många...säger frugan men jag undrar jag ;)

Ha de bäst nu.

Kolonilotta sa...

Romglöggen låter god! :)
Jag älskar annars starkvinsglöggen.
Lycka till med all rensning. Vet hur jobbigt det är...! :/
Kram

Villa Freja sa...

Bra att du ställde in träningen. Ingen bra kombo med halsont. Men lite glögg hjälper nog gott :)

Ditte sa...

Romglöggen har jag missat men får nog göra ett par inköp där. Tack för påminnelsen!
Trist med halsont så det var bra att du ordnade vikarie på gympan. Du får ta extra doser med c-vitamin och ingefära.
Ja, mycket i görningen förstår jag att du har.
Och detta med att slänga borde jag nog också fokusera på.
Undrar också hur många krukor man behöver, eller serviser....
Önskar dig det bästa med och av allt.
Kram!

Comsi comsa sa...


Krya på dig!

Kram ❤