söndag 13 november 2016

Skyltsöndag

Min frukost idag när jag vaknade på eftermiddagen efter nattpasset...nåja, jag drack en kopp kaffe först! Men en snygg "skylt" på IPAn är det väl, dagen till ära. Skyltsöndag i BP:s regi!

Maken hade bjudit in son och flickvän på farsdag middag, så han gjorde det han är bra på : pizza! Nästa skyltning blir på välkomstdrinken : lite champagne dagen till ära!

Inte bara pizza, en del grönt också...fast ingen skylt?

Två plåtar pizza blev det, så det räcker till lunch för oss och även de fattiga studenterna fick med sig lite hem.

Pinsamt nog fick fadern köpa sin egen tårta idag, men en snygg text på som passar som skyltning!

Här är min "skylt" som jag ganska nyligen införskaffat och har på mina arbetskläder, inte alls så dumt faktiskt!
Natt nr 2 blev lite lugnare än förra natten, dock fick jag hänvisa en kvinna även i natt till annat sjukhus. Tack för fina kommentarer i mitt förra inlägg! Nu är jag ledig till onsdag i alla fall.

6 kommentarer:

Ditte sa...

Fin skyltning och god dessutom. Ja, helt i mon smak. Pizza me sallad. god dryck och prinsesstårta.
Den sista skylten var oclså god om än icke direkt ätbar. Men väldigt bra att ha och kan underlätta. Nog så viktigt.
Skönt nu med några arbetsfria dagar. Helt klart behövliga.
Kram!

BP sa...

Bulldog serveras som fatöl på The Public här i Täby Centrum. Å den ölen drack vi efter ett antal AW:s. Love it"

Åsså fick du med en massa anda skyltar också, det flesta i mat och drycksväg. Love it de med kan jag säga:-)

Å vilken duktig man du har! Honom ska du vara rädd om;-)

Sista skylten är min favo (förutom ettan då) Den har jag faktiskt aldrig sett! Men gud såå bra!

Kul md några lediga dagar nu för dig. Tror att du behöver dom!

Tusen tack för en toppen skyltning. Strot tack för länken också.


PS: Du kommer att älska Stärnjul, jag lovar:-) DS.

Susanne sa...

Gillar Bulldag och skumpa intensivt ;)
Önskat dig en härlig ledighet.

Ama de casa sa...

Det är vad jag kallar frukost det! :-)

Pizzan såg fantastiskt god ut!

Bra knappskylt där. Mycket praktiskt att ha en sån kan jag tänka.

Ha en härlig start på veckan med ledighet och allt :-)

znogge sa...

Vilken god och bra dag på alla vis! Prinsesstårta är min favorit men det var länge sedan jag såg denna variant på ros. Nostalgi på hög nivå ;-)

Kram

Anna sa...

Vilken härlig söndag du/ni verkar ha haft trots att du hade jobbat natt. :)