söndag 12 mars 2017

Inte rätt låt som vann och skyltsöndag



Igår morse på väg hem från jobbet så sken solen på både vårt hus och Friends arena. Anledningen till att vi inte var på plats i Friends för att se finalen är att det är för stort där och ljudet är inte så bra i den stora arenan. 


Vi åkte istället till Nacka där temat denna schlagerkväll faktiskt var "Sällskapsresan", så en del var utklädda för detta. Men vi tog med våra melloboor, är det mellofinal så är det!



Här en av arrangörerna i "Sun Trips" kostym.

...och skyltsöndag har jag kommit ihåg,som BP så fint förvaltar. Jag satt vid Stockholms bordet, och vi hade så klart en röstning på festen, vårt bord gav 12:an till Wiktoria! Men det hjälpte inte, kvällens vinnare med en poäng före Wiktoria blev Nano. Riktiga finalen såg vi på storbilds-TV, och där vann ju som vi nu alla vet, en helt annan kille : Robin!

En helt annan kille var kvällens hemliga gäst : Martin Rolinski från BWO

...en liten bild med oss fick vi också!

Mera skyltar.... vi letar pizza för hemleverans på nätet...här i "AIK-land" så kan man välja AIK-pizza, den föll dock inte mej i smaken-

Maken sorterar filmer idag...

...och jag ser finalen igen på svtplay, när man är på fest så missar man ju en del..

Sista skylten blir på de hemlevererade pizzorna...

Lite dyra pizzor, men just idag passade det bra!


7 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Kan inte låta bli att skratta här. Såg inte Mellofinalen, men såg Robin Någonting efteråt på Aftonbladet. Killen är ju skitsnygg, men låten - suck säger jag bara. Du och många andra är helt överens om att "fel låt vann"...

Martin Rolinski från BWO vet jag inte heller vem det är, men herregud så snygg han är - också;-) Snacka om läckert lammkött:)

Man får vad man betalar för. Å om pizzan var god så var den värd pengarna.

Tusen tack för ett toppen bidrag till Skytsöndagen!!! Stort tack för länken också:-)

Kolonilotta sa...

Jag håller med Bp. Robin är ju skitsnygg! Och eftersom jag inte hittat nån favorit bland årets låtar så känns Robins vinst helt ok. Låten duger mer än väl bland årets bidrag.
Men det kändes lite konstigt att inte se finalen i år. Men vår kväll var så rolig så jag misströstar inte. Och eran fest ser ju jätte trevlig ut. Kul tema med sällskapsresan. Det är nog första gången jag sett att någon har det temat. Riktigt rolig idé! :)
Kram

Ama de casa sa...

Wow! Vilken häftig hemlig gäst! Coolt :-)

AIK-pizzan lät verkligen skum! Jag älskar oxfilé och bea på pizzan (fanns en superbra i Sollentuna!) men jordnötter, curry banan och ananas till det???

Häftigt utklädda Sällskapsresefigurer där - och ni är så snygga i era boor :-D

Schlagerfinalen var verkligen en besvikelse, men jag önskar Robin och hans Dressmangrabbar lycka till! :-)

Comsi comsa sa...


Önskar dig en fin start på nya veckan. SkyltKram ❤

Geddfish ♥ sa...

Många glada ljuspunkter i ditt inlägg!
Skyltsöndagskram på en glad måndag 💗

Ditte sa...

Jag tittade med ett halvt öga, var ju ute på trevligheter på Arlanda- Clarion. Men jag hade hoppats på Wiktoria. Men, men....
Förstår att ni had en superrolig kväll moch temat sällskapsresa är alltid gångbart. Kan aldrig bli fel. Och är det fest så är det.

Tack för fina och roliga skyltar! Bra variation där!
Vad gäller pizzorna så är ju priset ok om de var goda. Och annars är det bara att gilla läget.
Kram!


Mias Mix sa...

Kul tema och roligt med hemliga gästen. Tycker Robins låt var okej, varken mer eller mindre. Det var ingen låt som var jättebra. Vi åt också pizza i helgen. Brukar baka egen men nu var vi så många och då är det smidigt att beställa.
Ha det bra!