måndag 20 mars 2017

Sugklocka


Tulpanbuketten jag köpte i lördags står sig fint än, och lyste upp fint när jag kom hem i morse från jobbet.

Inatt fick jag äran att lägga en sugklocka (under överseende av läkaren så klart) ,då mamman inte orkade krysta ut barnet, och det gick så bra, tre dragningar senare var barnet ute och mådde bra, en kille på dryga 3,8kg.



Här en bild på en sugklocka...
Sovit oroligt idag bara till kl 14, brukar inte jympa MELLAN nattpassen, men så blir det tyvärr idag, missar nattmötet på jobbet, jag hinner inte dit i tid helt enkelt!

7 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Fina tulpaner som lyser upp.
Hör sällan om sugklocka nu mera tycker det var vanligare förr. Men det där vet du nog bättre, hihi..😊
Kram och ha det bäst. ❤

znogge sa...

Skönt att det gick bra med sugklockan. Ibland behövs det lite extra hjälp för att få ut dem. Jag tycker inte heller att man hör talas om sugklocka lika mycket längre. Eller så är det så att vi i min ålder inte pratar förlossningar längre ;-)

Kram och ha en bra kväll!

Ama de casa sa...

Duktigt jobbat med sugklockan där! Det är ju himla bra att det finns såna hjälpmedel när det behövs.

Läckra tulpaner!

Susanne sa...

Ni gör verkligen ett superjobb. <3
Kämpigt att du inte kunde sova bra. Vet hur det känns när sömnen inte riktigt vill samarbeta. Särskilt när ännu en natt kallar... Jag undviker också träning mellan nattpassen för man vet aldrig hur natten blir. Jag är lite rädd om mina höfter så jag måste portionera ut mina träningar och varva dom med jobbnätter. Hoppas att natten blev så där lagom man vill att den ska vara och njut av dom vackra tulpanerna!!!

Kolonilotta sa...

Minns den där sugklockan allt för väl. Robin låg med ansiktet uppåt och fastande ordentligt på väg ut. Och eftersom hans hjärtslag gick ner så plockade dom fram den. Ett stort sår fick han på huvudet!
Tack för påminnelsen! ;)
Kram

BP sa...

Tänk vad man lär ig. Tycker att en sugklocka i metall måste vara ganska så hårt mot ett bebishuvud eller... Silikon är ju så mycket mjukare.
Fantastiskt att du fick "suga ut" den lilla pojken. WOW! Å 3,8 kg är ju inte så "liten" heller eller...
Hoppas på att du får vila lite extra under nästa nattpass;-)

Ditte sa...

Så fint att allt gick bra. Och med trygg och vänlig personal som kan sitt jobb så tror jag att mamman var lugn och pojken glad. Men han var stor...
Hoppas du i natt åfr det lugnare.
Kram!