tisdag 5 september 2017

Sköna tisdag

Godmorgon världen! Vaknade redan vid 12-tiden idag, alldeles för lite sömn, tur att det bara var en enkelnatt jag skulle jobba. Behövde i alla fall luft på eftermiddagen, så bestämde mej för att ta en promenad, inte dumt alls.
Gårdagen stökade till sig, ovanligt mycket trafik när jag skulle till Friskis igår, och när jag precis kommit ut från Frösunda port upptäcker jag att jag glömt mitt manus- med alla rörelser och gubbar på hemma!!! Såklart, tidsoptimist som jag är ,så är jag redan sent ute. Det var bara att göra en u-sväng och köra tillbaka hem och hämta mitt "manus". Klockan går, och det är köer på väg ut ur stan, vågade knappt titta på klockan! Kom fram 5 minuter innan passet började, puh! Mycket folk som det brukar så här i början av terminen, det blev ett härligt svettigt pass! Sen vidare till jobbet. Natten tillbringades på vår antenatalavdelning,men såklart var det fullt upp på förlossningen,så vi fick hjälpa till där också.  Ikväll blev det en lugn kväll hemma, middag med två av mina käraste...kan det bli bättre?

6 kommentarer:

BP sa...

När jag var ung, vilket är ett tag sedan, var jag också en tidsoptimist. Kan lugnt säger att det är jag då inte längre. Lite synd egentligen, då mycket av spänningen försvinner;)
Det är u rusningstid på E4:an när du har dit pass på F&S i Stinsen. Känner igen det, för det brukar vara igenkorkad på Bergshamraleden också. Men du hann ju!

Härligt med bara en natt på jobbet. Ännu roligare med en lugn kväll med två av dina käraste - gissar på sönerna;-)

PS. Hur läggs era scheman egentligen? De verkar vara minst sagt "oregelbundna". Har aldrig jobbat skift så jag förstår inte hur man sätter ihop dessa arbetsscheman. DS.

Ama de casa sa...

Oj... Jag är nog en inverterad tidsoptimist. Ute i gooood tid ifall jag har en tid att passa. Men så har jag å andra sidan tillbringat många timmar i mitt liv med att vänta... :-)

Promenad, det kan jag också tänka mig, och snart bär det ut på just en sån här i stan :-)

Duktigt av dig att hinna med!

znogge sa...

Vilken stressig början men skönt att du hann i tid till passet. Smidigt med bara en natt och att sedan få rå om nära och kära. Självklart det bästa :D

kram och god onsdag!

Ditte sa...

Ja, trefiken är knepig och det är svårt att beräkna tiden per bil. Men du hann! Kan tänka mig att det blev stressigt.
Men säkert ett fint pass både för dig och deltagarna.

Och du hade ju farten upp när du väl kom till jobbet. Behövs ju bra kondis där också.

En skön hemma kväll hemma med de dina verkar helt perfekt.

kram!

Ami sa...

Så typiskt att du hade glömt ditt manus hemma. Men tur att du hann i alla fall. Men inte roligt att börja med stress!

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, jag är också tidsoptimist så jag förstår precis. Tur du hann! Kram