lördag 2 augusti 2008

Regn och Ki-balans


Så kom då äntligen regnet, naturen blir överlycklig! Ganska skönt med lite regn faktiskt efter denna värme. Men lite trist att jag som jobbat nu i veckan inte kunde få lite sol i helgen...
Men det bästa med regn är att man inte känner tvånget att man måste ut i solen,och då hinner man med att göra saker som man vet att man borde göra...men som inte blir gjort därför att man måste ut i solen, ja,ni vet vad jag menar....
Så idag kanske jag får lite gjort med mitt nya pass som jag ska ha på F&S till hösten: Ki-balans!
Ett frigörande,fokuserat och mjukt pass med betoning på funktionell styrke och rörlighetsträning,övningarna är enkla,naturliga och inspirerade av qi-gong,yoga och pilates! Visst låter det härligt! Alla kan vara med,och det är verkligen jätteskönt och avstressande!
Sen ska jag oxå ha mitt jympapass i höst,så det borde jag oxå öva på....så jag vet vad jag har att göra idag!
Och om det slutar regna så borde jag ge mej ut i alla fall...i joggingspåret! Ska ju stå på startlinjen när Midnattsloppet går av stapeln den 16/8!!....

5 kommentarer:

Strandhs Mia sa...

Jippi nytt inlägg !!
Jag vill börja på friskis, vet bara inte vart ännu, Huddinge eller Hornstull.
Ki-balans låter skönt, inte så lätt man tror ..eller??
Ha det bra i regnet.
Kram Mia

Strandhs Mia sa...

..inte så lätt SOM man tror... menar jag :/

Klimakteriehäxan sa...

Visst var det skönt med lite regn - och oj så dåligt samvete jag får när jag läser om alla dina fysiska aktiviteter!

anki sa...

Hej!
Det där passet med Ki-balans lät ju intressant. På vilken F&S kör du? För att jag ska komma iväg måste jag alltid ha nära till gymmet,är dålig på det annars. Men har bestämt att i höst ska jag ta tid åt mej själv och börja träna mer. Har gått på lite pilates,men mest vattengympa.
Ska kanske kolla vad F&S har här i huddinge.
Sköt om dej
Kram Anki

imse sa...

Då får jag heja på dig också den 16:e, maken ska också springa.
Kibalans låter härligt. Jag går på chiball sen många år.