lördag 12 december 2009

Det snöar i Stockholm ikväll!

Lite mysigt att vakna denna afton och se att det snöar ute! (Bra att vinterdäcken kom på bilen igår!) Efter en tredje natt på jobbet är man lite seg. Personalbrist och en del att göra på förlossningen i natt....så det känns skönt att veta att ikväll är jag ledig! Potatisgratängen är ugnen (doftar vitlök i hela huset!) Tjälknölen har legat färdigt i sin lag,ska bli spännande att se om den går att äta!? Har ett glas rött som väntar på att få smakas av......och snön faller! Lyssna på underbara Jöback!

Text:

Staden låg vaken i natten
i ljuset och glittret
sorlet och skratten
alla barer och hotell
bara en vanlig kväll
men det var ett tag sen


Det blänkte i glasen
parfym och neon
och allt som jag hållit mig
borta ifrån
det glödde i mörkret
det kändes som förr
det var dags nu


Allting var bra
allt var glömt
trodde jag
tills jag tittade uppåt och


Snön föll
och plötsligt kom tårarna
snön föll
jag saknade dig så
jag mindes den natten
när allting tog slut
jag minns hur jag satt där
och tittade ut och hur snön föll


Jag trodde det värsta var över
att plågorna fått den tid
de behövde
det var ändå bara du
det kommer andra nu
i storstadskvällen


Allting var bra
allt var glömt
trodde jag
tills jag tittade uppåt och


Snön föll
och plötsligt kom tårarna
snön föll
jag saknade dig så
jag mindes den natten
när allting tog slut
jag minns hur jag satt där
och tittade ut och hur snön föll


Allt vi gjorde då
allt vi båda såg
gör det lätta så svårt nu
varje liten del
snön som faller ner
åh den faller så hårt nu
Säg minns du hur snön föll


Snön föll, snön föll


Det blänker i glasen
parfym och neon
och allt som jag hållit mig
borta ifrån
dt glöder i mörkret
men inte som förr
det blir aldrig så
det blir aldrig samma sak
bara minnet kvar
av hur snön föll

4 kommentarer:

Anni sa...

Mums, det låter gott! Hoppas att du har en riktigt skön kväll!

Anne-Lie sa...

Jöbacks julskiva lyssnar jag på till och från jobbet varje dag! Men ingen snö faller här hos mig!

Yvonne sa...

Mmmm....vad gott med tjälknöl och potatisgratäng! Det ska jag nog göra till nyår. Nu har vi riktigt juligt och fint ute. Det är -7 och vitt på backen. Hoppas att det får ligga kvar nu!
Jag jobbar nyår, men det gör mig ingenting....julen med barn och barnbarn smäller högre!
Sköt om dig och ha en skön Lucia och tredje advent. Kram

imse sa...

Det är faktiskt vitt på backen idag. Mysigt!
Tjälknöl som är så gott!!

Kram