onsdag 30 december 2009

Jag ska dricka mer Champagne...

I morse på väg hem i gryningen var himlen så här blå...
En lugn natt på jobbet är över,och jag får njuta av tre nätters ledighet.
In med Tjälknölen i ugnen i morse innan jag somnade. Snart dags för att fira in det nya året 2010....
Vemodigt på ett sätt..åren går ju så fort....och vi med dem...hm...

Jag fortsätter med samma nyårslöfte detta år,som jag snodde av MrsLi förra året: Jag ska dricka mer Champagne! Ett bra löfte tycker jag ,även om jag inte tycker om Champagne så mycket,haha!!
Men det gjorde Madame Lily Bollinger,här är ett klassiskt citat från henne: ”Jag dricker champagne när jag är glad och när jag är ledsen.
Ibland dricker jag det i enrum.
I sällskap tycker jag det är obligatoriskt.
Jag smuttar lite på det om jag inte är hungrig och dricker det om jag är hungrig.
Annars rör jag det inte om jag inte är törstig förstås






3 kommentarer:

imse sa...

Vilken vacker himmel! Champagne dricker jag sällan. Tycker inte att det är så gott.

Kram

Yvonne sa...

Jadu Sussie, åren går fort och nästa år är det dags för oss att fylla ett halvt sekel....helt otroligt, jag känner mig som 35 ju.. Ha nu en skön Nyårshelg för det är du värd, du som har jobbat och slitit hela julen. Kram och
Happy New Year!!

Suzesan sa...

GottNyttÅr susjos:)

Kram
/Susanne