söndag 3 juni 2012

Alien,Prometheus och ingen premiär för utejympan idag



Jag är ingen fan of Alien- förutom första filmen som jag såg på bio 1979- det var något helt nytt och man gick helt chockad ifrån biografen! Vilken underhållande skräckfilm!...eller vad man ska kalla det?
Så jag hade inga större förväntningar på filmen igår- Prometheus. Men blev positivt överraskad, inte minst av Noomi Rapace, hon är så duktig! Och så kul att se en film i 3D på bio!!! Jag ger den 4 av fem plus, och tycker abslut att ni ska se den, allra helst om ni gillar science-fiction förstås!
Idag skulle det vara dags för utejympan att ha premiär, första mailet i morse talade för att det skulle bli av, hade varit så kul, en ledarkavalkad med flera ledare som skulle leda passet,och jag skulle få börja  med uppvärmingen och allt! Men regnandet ville inte ge med sig, så någon dryg timme innan det var dags ikväll så ställdes passet in, och sen har det fortsatt regna! Bakade istället en kokoskaka idag. Nu Mästarnas Mästare på TV, och sedan premiär för en engelsk serie som handlar om barnmorskor i London anno 1959!?

4 kommentarer:

Anna sa...

Tror inte den filmen är någe för jag gillar ej sc-fiction!
Vilken lång dag jag haft idag, måste vara vädrets fel!
Kram

4U2 sa...

Förr gillade jag SF numera blir jag ... rädd :)

Anonym sa...

Jag gillade barnmorskorna i East End, uppfattar den som ganska realistisk om sin tid/plats

Shamrock sa...

Tråkigt att gympan regnade bort. Tror att jag väntar med filmen till jag kan se den hemma - men jag vill nog se den