onsdag 1 januari 2014

Vilken kväll!

Årets sista kväll blev helt fantastisk hos våra vänner. Vi började med champagne och serranochips med pepparotskräm
Sedan Per Morbergs räkcocktail
Varmrätten smälte i munnen: Lammfile med jordärtskockspuré och balsamicosås,mums!
Sedan mixades det drinkar, en ljuvlig Margarita med ingefära!
Det fantastiska värdparet
Fina dottern firade med oss
Efterrätten var också en dröm! Smörstekt ananas och sharonfrukt spetsad med rom och syrlig lime toppad med rostad kokosglass!!!
Fin utsikt vid 12-slaget...TACK snälla vänner för en förträfflig nyårsafton,som gick alldeles för fort. Vi hann med mitt musikquiz och lite spel också, men klockan gick alldeles för fort,helt plötsligt var klockan 03, och ett letande efter taxi började. Vi kom hem till sist!
Idag däremot....soffläge,Ivanhoe, pizza och coca-cola...det kostar på att fira nyår!

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Men det var det säkert värt. ;)
God Fortsättning på 2014.
Kram

Kicki sa...

Såg ju helt underbart ut...och vilken fin dotter! Min dotter vill inte vara med på bild (eller bloggen menar jag)! God fortsättning till dig! Kram

Ama de casa sa...

Men jösses vad mycket gott! Nu måste jag torka bort drägglet från tangentbordet innan jag kikar vidare ;-)

God fortsättning!

Helga sa...

Det låter som en suverän kväll med god mat och goda vänner.

Vi hade också en underbar nyårsfest hos vänner.

Nu är jag inte så superaktiv med bloggen eftersom jag prioriterar att umgås med familjen men snart är det full fart igen!