torsdag 27 februari 2014

Calcata, bergsby i Italien

Nu är vi norr om Rom i en liten bergsby som heter Calcata

Det är sommaren 2010 och vi är och hälsar på släkt å vänner som tar oss upp till denna helt fantastiska bergsby, bara ett par mil norr om Rom
På väg hem mot Rom igen åker vi förbi denna fantastiska vy
Ungdomarna badade i det kalla vattnet..
Såklart måste en bild på en äkta italiensk gudomlig pizza med!

...lite sommarminnen måste med i dag, då jag har sovit hela dagen efter en natts jobb, och det har varit bra sovväder..grått och ruggigt! Nu en natt till att jobba, och sen, kors i taket- är jag ledig i helgen!!! Så andra chansen ska ses i TV-soffan hemma!!! Hurra!

5 kommentarer:

Sus sa...

Vilket ställe! Fanken att Äldstingen inte stannade kvar i Italien =)

Vår vän är med på lördag. Dock bara som mellanakt =)

BP sa...

Vilka härliga minnen från Italien! De piggar faktiskt upp mig med:-)

Susanne sa...

Tack för fina sommarbilder, det behövs en dag som denna.
Kramar

Anna sa...

Men vilka härliga bilder. Och minnen med för den delen kan jag tänka mig. :)

finemangskan sa...

Jag som trodde jag skulle få chans att säga hej till dig på plats på lördag! Tråkigt för mig :)