fredag 9 januari 2015

Äntligen- från Iphone 4s till Iphone 6

Det finns tre Apple butiker i Sverige, en av dem ligger i Täby (de andra två i Malmö och Helsingborg(!) ). Dit åkte jag och maken idag, och äntligen  fick köpte jag min Iphone 6. Vilken service, och en sån annorlunda affär. Man möts direkt av en  i personalgruppen som hänvisar en till Iphone 6 bordet och ber mig vänta där på en försäljare, som kommer  nästan direkt . Hon i sin tur står i kontakt med lagret via en hörsnäcka i örat, så min nya iphone ligger där på bordet utan att jag märkte hur det gick till! Sen hjälper hon mej med att överföra allt från min gamla iphone 4s ,som jag får lämna in och får en liten summa pengar för. Allt görs via hennes lilla apparat som hon hade i handen, sedan hänvisas jag till ett annat bord där jag får hjälp att sätta in mitt nya sim kort och starta upp den nya mobilen. Vid bordet bredvid är det en "workshop" där två kunder får en genomgång av nån Apple produkt. Jösses vad tekniken går fort framåt...jag är imponerad, själv fattar jag nästan ingenting!!!

När vi ändå var i Täby C så blev det lunch på Vapiano...

...och middagen köptes på Melanders fisk
Middagen påminde starkt om nyårsmiddagen! Färsk rödingfilé, och Melanders egna goda fisksås : Chablis såsen, den var ljuvligt god, tack Gunilla för tipset!
Ledig fredagkväll- så härligt! Till fisken drack vi vårt vita favoritvin från Nya Zeeland  med savignon blanc druvan : Stoneleigh!  Sen blev det häng framför TV:n, "På spåret"- där maken tog både Roskilde och Kabul på 10-poängaren!  Härliga ljuva ledighet...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som du haft en perfekt fredag
på alla sätt. Väl förtjänt! Med ditt
jobb behöver du en tid då allt går
"your way". Trevlig fortsättning!

Ruth i Virginia

JaanaM. sa...

Skönt med ledig fredag. Och lite avis på dig att du har iPhone 6. Men jag väntar lite med att beställa den. Ska byta ut telefonen i vår... :)

Sus sa...

Bra service! Får jag vara fräck och fråga hur mkt den nya kostade? Är i färd med att byta jag med nämligen..

Rantamor sa...

Kan se dig stå där inne i affärn och allt händer omkring dig och du fattar ingenting...hahahaha
Jag hade nog sett ut som en fågelholk.

Härligt att du fick en så bra ledig fredag det behöver du verkligen.
Och maten såg ju underbart god ut.

Tjingelingen från Rantamor.

Ama de casa sa...

Grattis till den nya fånen! :-)

En av Spaniens äppelaffärer finns i Murcia, nära Ikea. Jag tycker alltid att det verkar vara mer personal än kunder där :-)

Susanne sa...

Vilken kanondag. Älskar när servicen är på topp.

cissi sa...

Till den butiken skulle jag gärna gå om jag hade råd. Att få allt man inte fattar något av fixat låter ju som en dröm! :)
Ha en skön fortsättning på helgen!

Anni sa...

Det är så häftigt att se hur du håller igång med resor och träning och mello och så nattjobb på det! (Ja, jag har just scrollat neråt i bloggen din)
Klart att du ska ha en mobil som hänger med i ditt tempo! Kul att du fick tag i en!