tisdag 6 januari 2015

Trevlig middag och Sånger från Manhattan

Nu har amaryllisen äntligen slagit ut i full prakt! Och som ni ser är julen fortfarande kvar här hemma. Sovit ovanligt dåligt i natt och har varit som en zombie idag. Men efter en stunds vila mitt på dagen så började även jag vakna till. Jag och maken har varit ute och jagat en Iphone 6 till mej, men den verkar vara slut överallt! Jaja, jag klarar nog mej med min 4:a ett tag till, fast kameran får fnatt ibland!? Hade bjudit över sonen på middag ikväll, och han kom med sin nya flickvän (-ja, alltså hon som varit här en gång tidigare i december). Så trevligt, vi hamnade så småningom framför en sf anytime film : Sånger från Manhattan, som sonen hade sett tidigare och tyckte om- och ja, det var en riktig "feelgoodfilm", och gillar man också New York så är den ett måste! Musiken var underbar! Här är Expressens recension av filmen.

2 kommentarer:

Ama de casa sa...

Det var så dags för amaryllisen att slå ut, men den är verkligen jättevacker även fast den är lite sen :-)

Julen får man inte ta väck förrän tjugondag Knut. Fast igår bröt jag mot den lagen... ;-)

Realisten sa...

Vilken maffig amaryllis. Min var också sen och har precis slagit ut, men den är ynkligare än din.