lördag 16 december 2017

Julbord på Mothers

Dagen började bra med leverans från Mathem.

 Tog en promenad på fem kilometer i grårusket.

Sen var det dags för julbord med de bästa, maken ,sönerna och "svärdottern"


Jag hade beställt bord på restaurang Mother, som är känt för sitt gluten, laktosfria och raffinerat sockerfria julbord.

Men vi var tidiga, så de rekommenderade en drink på Mr Voon runt hörnet först...

Vid sju var vi välkomna in på Mother...

Ett annorlunda julbord med massa goda saker...


Här syns en laxröra och en alg och bovetecheesecake.




Proppmätta och nöjda är vi nu på väg hem igen...

4 kommentarer:

BP sa...

WOW! Mother har jag aldrig hört talas om! Perfekt med dig som tipsar om nya och riktigt coola ställen som det här!!! Saknar iofs lutfisken, men resten - WOW:-)

Ama de casa sa...

Sååå mycket godsaker! Mmm... Har inte fått nåt julbord ännu i år, och det lär inte bli så mycket av det heller.
Smart att komma för tidigt också - då fick ni ju en extra drink :-)

Ha en fin tredje advent!

Anni sa...

Vad gott det ser ut och så skönt med lite nya smaker och tankar. Jag tycker att det lätt blir för mycket av det gamla vanliga och det kan man ju äta hemma. På restaurang vill jag hitta annat. Det där såg ut som ett bra ställe!
För att inte tala om hur mysigt sällskapet måste ha varit. Jag förstår precis <3

Ditte sa...

Tack för ett bra restaurangtips. Mr Voon har vi prövat men ännu inte "Mothers". Roligt med ett lite annorlunda julbord och allt ser verkligen gott ut.
Mysigt att träffa de "dina".
Önskar dig en fin kväll.
Kram!