söndag 17 december 2017

Skyltsöndag

Tredje advent idag och det är dags för Skyltsöndag som BP så fint förvaltar!
 Börjar med en skylt från granen på F&S



Tycker den här hittad på nätet var lite rolig...

CD:n jag köpte på Fasching passar väl bra idag, med autograf och allt :-)

Den här skylten vid nya Stockholm city skulle ju egentligen filmas, för den förändrades hela tiden, supercool!

Ingen skylt precis, men en låång rulltrappa!

När man stod i rulltrappan så såg det ut såhär i taket...

Reklam i stan...


NK:s julskyltning finns redan på flera bloggar, bl.a på BP:s! Men jag kan inte låta bli att lägga in några bilder också.


Skall associeras till Ingmar Bergmans film "Fanny och Alexander", som ju förutom den fantastiska julaftonen var en läskig historia.


Tyckte den var fin...


Julgranen inne på NK

En enorm räv i H&M:s skyltfönster.

Stockholm lyser upp i juletider. Här taxikön vid centralen.

Härliga färger inne på Lush

...och en galen rolig skylt, eller hur?!!

Idag var det mycket vackrare ute med blå himmel och sol på min promenad, så måste ju visa några bilder!



Oj, den här kom också med ...statyn som jag hittade på vägen hem igår kväll.

6 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Oh, det här var mycket och kanoners! Hittar inte orden, haha. Så välgjord skyltning!
Såklart det är extra många skyltar ute i jultider och mycket läckert.
Fastnade speciellt för "Sverige enl stockholmare" och jag trodde inte att jag tillhörde Danmark ;) haha.
Så rulltrappsbilden. Jag kan inte säga att jag tycker rulltrappor är otäcka, hur långa de än är. Men när jag var till Madeira och hade två rullväskor som skulle placeras i rulltrappa, då fick jag panik. Fy, så otäckt. Jag fick riktigt skärpa mig och ta sats.
Då får vi se om du kan lista ut linslusen hos mig, som ingen annan märkt ;)
Skyltsöndagskram!

BP sa...

Vilken underbar skyltbomb!!! Måste vara rekord här hos dig, vad gäller antal skyltar alltså. Å vilken suverän variation. Här är det inte lätt att välja en favo.
Den rörliga skylten vid Stockholm City är otroligt läcker, den tar jag direkt.
Vid rulltrappan fick du förresten med en grön skylt också. Bra där!
NK:s julskyltning var sådär tycker jag. Vad tyckte du?
Räven hos H&Mmissade jag, så tack för den!
Sedan så skrattade jag gott åt "Sverigekartan":-)
Å vädret var riktigt fint idag för första gången på drygt en vecka. Bilderna ser nästan ut som höstfoton.

Tusen tack för fantastisk skyltning! Stort tack för länken också:-)

Ama de casa sa...

Oj! Det var en rejäl skyltskörd den här veckan! Och många andra läckra bilder med - älskar skulpturen på sista bilden (fast jag skulle inte vilja ha dom där skorna ;-) ).

Den där rörliga skylten som borde filmas - filma den! Jag skulle vilja se den röra på sig och nästa söndag är det ju julafton och allt, och till dess är det väl nästan lag på att önska sig saker? ;-)

Ha en fin start på veckan!

Steve sa...

Det är en synnerligen rik och varierad skyltsöndag du bjuder på.
Jag är glad att jag inte hör hemma i Stockholms city utan bor i det där ni kallar skog.

znogge sa...

Vilken snygg skyltning! Statyn känner jag igen sedan ett tidigare Stockholmsbesök.

Kram och god måndag!

Ditte sa...

Vilken toppenskyltning och med en härlig mix av olika saker. Klart uppiggande! Men att välja en eller några favoriter är svårt. Så jag tar alla.
Kram och natti!