fredag 15 december 2017

Julshopping i stan

Idag var det dags för den numera traditionella julshoppingen i stan med schlagerväninnan och hennes man. Såklart gjorde vi en del pitstops, så vi skulle orka hela dagen. Här på K25 åt vi också lunch, och jag smakade vietnamesisk mat för första gången,hette nånting liknande "bibimbap", smakade helt okey!

Vi hamnade på Hötorget...




Det var fint i stan, och lite julklappar hittade vi.

Det blev en heldag i stan, sen var det skönt att åka de 7 minuterna hem till Solna, sen har vi en promenad på 8-10 minuter innan vi är hemma!  Underbart!  

4 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Det var ju himla kul att visa upp pitstoppen först:-) Det är så man ska shoppa och prioritera, vilket du/ni gjorde:-) Helt i min smak. Precis som jag skulle ha gjort! Bibimbap är faktiskt en koreansk rätt från början (https://en.wikipedia.org/wiki/Bibimbap), men rätten finns i otaliga varianter. Det enda jag inte gillar med rätten att de ofta "smällar" ett stekt ägg på toppen av den. Mycket bättre med äggröra. Avskyr nämligen gul gegga;-)

Visst är det toppen att bo så nära stan. Är aningen avis här, även om det inte tar mera en en halvtimme hit till Täby heller.

Ama de casa sa...

Vilken trevlig tradition! Och en väldigt bra prioritering. Jag skulle nog ha skippat själva shoppingen bara ;-)

Så det tar såpass kort tid att gå från pendeln? Min karta över Solna är nog inte helt i ordnings längre :-D

Ha en fin dag!

Ami sa...

Mysig shoppingdag! Och så skönt för er att sen ta er hem så snabbt!
Kram

Ditte sa...

Diverse "Pitstop" under en julshoppingdag tror jag är behövliga. Och lite mat som energi behövs också. Och visst är det fint att ta sig ända hem med pendeln på dryga kvarten. Perfekt!
Önskar er en fin kväll och njut av att ha stadsbesöket avklarat.
Kram!