söndag 10 december 2017

Skyltsöndag

BP:s skyltsöndag igen, lite dåligt med skyltar på Sandvik gård, förutom menyerna då....så det blir lite mer bilder från Sandvik gård mest idag...ledsen BP!

Frukosten hade allt...


Utsikten från vårt fönster. Nere vid bryggan hade de en vedeldad bastu, men vi prioriterade aldrig att gå dit när den var öppen...

Tidig morgongymnastik i gympasalen....

Vid poolen var det varmt , lugnt och skönt...

Liksom vid brasan.

Här är det dags för lunch, med utsikt!

Utepoolen var dock stängd för säsongen.

Men som tur var hade vi innepoolen.


...och jacuzzin

Fint dekorerat ute.

Här laddar vi för middagen igår kväll.


I morse på väg till frukosten var det andra ljuset tänt.

Frukosten smakade mums!

Utsikten i morse.

Efter yogan i morse så tog vi en promenad.

Isen började lägga sig nere vid bryggan.

Det var så vackert i skogen, men kallt!



Å se vad vi hittade : skyltar!!!! Kan ni svaret? Tror jag har en idé om vad det kan vara...

Visst är det vackert?

Mera skyltar med gåtor...

Oops, en skylt från nätet som jag fick skickat till mej!

En egengjord skylt med appen "fotorus". Ni vet vår soffa som vi köpte strax innan vi kom på att vi skulle flytta, den var för stor och svårsåld. Så vi tog bort en del och la kuddarna direkt på golvet som syns på bilden till...vänster. Nu när jag varit på spa har det snickrats och gjort om här hemma ( mitt tips om vad som skulle kunna göras i helgen...hehe), hörndelen  på soffan är borta och istället har sonen och maken hämtat upp tvåsitsdelen från källaren och som sagt ändrat lite så det gick att haka i den långa soffdelen, och vips har vi en väl fungerande soffa!

8 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! NU hittade du ju i och för sig två skyltar med gåtor i skogen och gjorde till och med en egen skylt. Men tänk så mycket du skyltade med, till exempel god mat, välbefinnande, härliga utsikter, sol, läckra utsmyckningar och lila bubbel med mera! Så jag är mera än nöjd med ditt bidrag till Skyltsöndag:-)

Tusen tack för den varierade skyltningen!

PS. Är urusel på gåtor, men den första kan vara en svamp - fjällskivling till exempel. Tvåan, ja där gissar jag på en insekt, en mygga eller en fjäril till exempel. Du får berätta de rätta svaren sedan.DS.

BP sa...

Svar: Efter att ha skrivit inlägget googlade jag också på varumärket. Såg då till min totala förskräckelse att även Dressmann säljer Zlatan. Ogillar Dressmann skarpt, då grejerna ofta inte ens tål en tvätt utan att förlora formen (har bloggat om det några gånger, då vissa av mina kollegor faktiskt köpte byxor där...) Det enda jag gillar med Dressmann är inte deras reklam i sig, utan att de åtminstone har med "äldre gubbar" i den också, inte bara unga, snygga modeller. Det borde några kedjor för damkläder ta efter tycker jag.
Kolla här förresten: http://klimakteriehaxan.blogspot.se/. Känner du henne? Om inte, så tycker jag att du ska vara en aspirant för ett modelljobb nu och/eller efter pensionen:-)

Ama de casa sa...

Wow! Vilket ställe! Helt fantastiskt fint :-)

Jag tror nog att första svaret är ett parasoll och det andra är en tärning :-D

BP har rätt som vanligt - hon är urusel på gåtor ;-) :-D

Bosse Lidén sa...

Det såg mycket inbjudande ut. Kanske inte utomhuspoolen. :) Jag älskar "hotellfrukostar".
Decemberkramar Bosse

Ditte sa...

Vilken härlig och stimulerande skyltning från Sandviks gård. Lockande på alla sätt. Jättefina bilder!!
Och bilden du fått skickad till dig var rolig. När kommer dom?
Praktiskt med en ny/gammal soffa när du kom hem. Bra jobbat där av de ansvariga.
Och jätteroligt att ha varit med.
Kram!

Steve sa...

Sandvik gård känner jag igen. Där har D tillbringat nån weekend. Då fick bullmastiffen Nelson ta in på närliggande hundpensionat.

znogge sa...

Vilken trevlig och avkopplande helg du har haft. Miljön ser verkligen tilltalande och fin ut.

Kram och god måndagskväll!

Ami sa...

Kan tänka mig att ni har haft en underbar helg! Och visst är det alltid så gott att äta hotellfrukost :)
Kram