torsdag 22 april 2021

Tråktorsdag

Igår kom månadens kattbox till Molly, hon blev som tokig!
Förklaringen var en hiskelig massa kattmynta i leksakerna som hon fick, jösses va hon höll på!

 I morse var det inte kul att cykla hem i ett kallt duggregn och blåst, väldigt skönt att krypa ner i sängen och sova, lämnade över en hemsk avdelning i morse.

Det tråkiga vädret fortsätter, så idag stämmer dagen tema med Tråktorsdag som Kajsalisa håller i.

Lite skönt är att jag får skjuts ikväll till jobbet av en jobbarkompis, och slipper cykla, hurra!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Med ägg kan du…göra mycket. Äter ägg varje dag, har med mig  kokt ägg på jobbet, perfekt att äta på nätterna på hårt bröd och kaviar.
  2. Bananpannkakor är enkelt och gott att göra med en banan och ett vispat ägg. 

8 kommentarer:

BP sa...

Kan ju inte låta bli att vara aningen avundsjuk på Molly. Jag menar kattmynta är ju nästan som "knark" för katter har jag förstått, och inte är det receptbelagt;-) Tänk om det fanns nåt liknande för oss tvåbenta. Skulle inte tacka nej till det kan jag säga;-)

Vilken tur du hade med skjuts till jobbet ikväll. I den snöstormen hade du inte velat cykla kan jag säga.

Hoppas innerligt att du får en trevligare natt på jobbet.

znogge sa...

Kan tänka mig att den boxen och dess innehåll var mycket uppskattat av Molly!
Här är vädret definitivt kallare men vi slapp i alla fall regnet. Alltid något ;-)

Kram och god kväll!

Geddfish ♥ sa...

Kattmynta var något som jag köpte till mina innekatter. De älskade det!
Jag hade faktiskt riktigt skapligt väder idag, även om jag inte trodde det! Bara att gilla!
Nu godnatt och kram!

Ditte sa...

Vilket trist väder du fick att cykla hem i. Och inte blev ju vädret så mycket bättre under dagen heller. Å andra sidan har det ju varit fint under helgen och i veckan. Men visst önskade man att det skulle stanna kvar.
Och det låter bra att du får skjuts till jobbet i kväll.
Kattmynta vet jag inte vad det är men om Molly tycker om det så fyller det ju en funktion. Och roligt att hon uppskattar kattboxen.
Önskar dig en ok jobbnatt.
Kram

Ama de casa sa...

Det känns som "månadens kattbox" kommer minst var 14:e dag - jösses vad snabbt tiden går... Kul att Molly blir så glad, kattmynta är rena rama kattknarket ju ;-)

Hoppas att denna natt var betydligt lugnare än den föregående!

Guldkryckan sa...

Har alltid sprayflaskor hemma med kattmynta för katterna, ett par dagar i veckan får de lite av det, det gillas verkligen av de tre pälsklingarna.

Fina Molly :)

Ett tufft nattpass där förstår jag, då är det ju skönt att komma hem.
Tråkigt väder är ju tråkigt väder, speciellt om man cyklar....fy sjutton.

Ha nu en fin fredag och hoppas nattens pass blir lugnare.

Annika sa...

ÅÅÅÅÅ finns det kattboxar att köpa?!
Klart det gör, allt finns ju.
Själv får jag en box en gång i kvartalet med en massa godsaker till mig, lite nytt smink, ngt smycke, en scarf ... ja sånt. Älskar de där boxarna. HIHI.
SÅ givet älskar katterna dem också.

Alltså ditt jobb, sååååå himla härligt och samtidigt sååååååå jobbigt. Det jobbiga är helt och hållet alla oförstående politikers fel.
FATTAR det inte.

MÅ din natt ha varit lugnare.

Kramar och trevlig helg!!

KajsaLisa sa...

Lite tåkigt väder och katten såg uttråkad ut i förstabilden. Såg din stressonsdag, något nytt. Kul att du hängde på.