tisdag 13 april 2021

Sovtisdag


 Natten på jobbet blev dräglig, men skylten från 2014 passar in även idag!  Sovdag idag, och nu ska jag in till jobbet redan 19.30 för en intressant föreläsning (hoppas jag) för att sen jobba ännu ett nattpass.

Orsakullan undrar idag : 

  1. Det var det fräckaste…
  2. ...tycker det är fräckt när det kommer patienter till oss med värkar som inte har ringt innan och bara räknar med att bli omhändertagna och att det finns rum och personal som kan hjälpa dem...

8 kommentarer:

znogge sa...

Det borde vara en självklarhet att man ringer innan man åker in. Så var det till och med på min tid även om jag tror att det alltid fanns plats då.
Hoppas att föreläsningen blir givande och nattpasset bra.

Kram

Annika sa...

Skylten är klockren, passar lika bra nu som för sju år sen.

OHHH, ja ... jamen det trodde jag nog alla gjorde som ska föda. Ringer alltså.
MEN där ser man.
Speciellt i dagsläget när de vet att det är ont i om plats. Otroligt.

Jag födde mitt enda barn här i US. Fick ringa den OB-GYN mottagning jag gick till då mitt vatten gick, sen var det de som dealade med sjuhuset där jag födde. Visste ju om vilket sjukhus det skulle bli direkt då började gå på denna mottagning. Men ringa dem var ett måste, tror fasiken inte jag ens släppts in annars. Men vem vet ...?
Hur som, märkligt med folk som inte ringer.

Kramar till dig!!!

BP sa...

Skylten borde sitta på ytterdörren, så att alla som kommer till er ser den innan de börjar "skrika";-)

BB är ju ingen akutmottagning så att säga. Å jag utgår ifrån att alla era patienter har fått namn, telefonnummer med mera långt innan värkarna sätter igång...

Hoppas du var nöjd med föreläsningen och att även natt nummer 2 blir dräglig.

Geddfish ♥ sa...

När jag skulle föda min äldste son efter midsommar för 52 år sen, så tror jag inte att jag ringde, kommer inte ihåg. Jag var hemma hos mamma, då mannen jobbade uppe i Norrland, och jag hade alla papper med mig då det var annat BB planerat.
Nästa barn blev akut, höll på att föda i taxin... tredje barnet ringde jag och fjärde barnet var jag redan inlagd. Bara små minnen, där.

Tror säker det är mer trångt idag och självklart ringer man nuförtiden.
Kram!

Guldkryckan sa...

Man måste väl ringa innan?
Allt annat blir ju bara tokigt.

Skönt med en dräglig natt förstår jag, men en föreläsning innan nattpasset där, hoppas verkligen den är givande så det inte är bortkastat.
Har ju gått på en del som varit totalt katastrof själv..ha ett fint nattpass nu.

Anki sa...

Den första stämmer ju mer än väl även nu!
Såklart man ringer ... hm ... vad är det som gör att vissa tror att de alltid måste gå före alla andra.
Ha en bra onsdag!
Kram

Ditte sa...

Vilken bra skylt! Sådana borde sitta lite varstans på sjukhusen. Verkligen fortfarande aktuell.
Skönt att dun natt var ok och hoppas även denna var det.
Och visst är det fräckt att man bara dyker upp hos er utan förvarning. Kanske tror de att det är ett hotell de kommer till.
Hoppas föreläsningen var bra.
kram

Ama de casa sa...

Skylten gäller verkligen än idag, kanske till och med ännu mer!

Men hur tänker folk... Att inte ringa och förvarna om ankomst är ju direkt oförskämt! Vissa tror att det bara finns dom i hela världen. Egoister är vad dom är!

Hoppas att både föreläsningen och natten var bra!