torsdag 20 januari 2022

Långt ifrån tråktorsdag




 Vilken dag! Fick inte svar på 1177 förrän på eftermiddagen att mitt pcr prov var negativt för covid, blev såklart väldigt glad. Men den största oron idag är att jag-blivande farmor är supernervös för nu är det på gång...och knökfullt på förlossningsavdelningarna i stan. Tur att man har lite kontakter, för nu har en kollega till mej som var min student en gång i tiden, åkt in på sin lediga natt för att ta hand om min svärdotter och son på ett knökfullt Danderyd där hon jobbar. På min arbetsplats fanns inte ett rum ledigt, där får en del nyförlösta par dela rum , för det finns inte BB-platser!

Så, nu kommer jag inte att sova en blund i natt!!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Nej, detta är oförlåtligt!
  2. ...att blivande mammor inte får den vård de har rätt till...

7 kommentarer:

znogge sa...

Jag kan bara hålla med om att det är oförlåtligt! Hoppas dock att svärdottern får den vård som behövs och att allt går planenligt. Jag vet precis hur väntan känns... Tänk att du snart kan titulera dig farmor!

Kram och lycka till till alla inblandade <3

BP sa...

Herreguuuu Susjos - va' superglad att ditt test var negativt för Covid-19 och att du kan få ditt implantat på tisdag. Är sååååå himla glad för din del! Bara en "vanlig" förkylning. Trodde aldrig att man skulle var glad över en sådan.

Ja, du har ju hängt med ett tag så perfekt för svärdottern att din kollega kunde ställa upp och bistå med förlossningen. Antar att kommande pappor inte får vara med under förlossningen på grund av den eländiga pandemin.

Nu håller jag tummarna att svärdottern krystar fram en frisk tjej eller kille. Gissar att jag få se "resultatet" imorgon på din blogg.

Många KRAMAR!

Paula Merio sa...

Men kära nån, det är ju helt ohållbar situation för alla inblandade! Hur har det kunnat bli så här???
Väntar ivrigt på att få höra när bebisen är här! Kramen

Ama de casa sa...

Grattis till att operationen nu kommer att bli av!

Spännande natt! Hoppas att du nu är en glad och lycklig farmor! Visst är det bra att ha kontakter :-)

Håller med dig angående det oförlåtliga.
Kram

Anki sa...

Skönt att testet var negativt ... men just nu förstår jag att det viktigaste är att förlossningen av ditt barnbarn går bra! hemskt att det blivit som det har, med brist på platser för blivande föräldrar - en ren skandal för vårt s.k. välfärdssamhälle!
Kram

Ditte sa...

Förstår att du är spänd! Håller tummarna att allt fungerar trots eländig platsbrist. Och visst är det illa att det ska vara på det sättet på förlossningen.
Skönt att ditt PCR test var negativt.
Många tankar och en varm kram

Annika sa...

DU, så oroligt bra att din PCR var neg!!
Lättnad!!!


Men, så INTE ok med förlossningsvården. TÄNK att din fd elev åker in på sin lediga dag för att hjälpa din svärdotter. OCH detta i Sverige?? BEDRÖVLIGT!!! HEDER åt din kollega!!!!
FY fan, helt enkelt, snacka om hemskt för födande rädda kvinnor.

NU hoppas jag att du blivit farmor, att allt gick bra.
Hoppas du får visa upp bilder på bebin sen!!!

KRAMAR!!!