torsdag 27 januari 2022

Sjukstuga

Haha, näe nån filmstjärnelook har jag definitivt inte , skulle vara till nån skräckfilm då. Tuffa dagar är det, ligger mest i sängen. Har ont och försöker parera med all medicin, men nu ikväll hjälper den knappt, kanske blev lite tufft när jag tuggade middagen och pratat med min man när han kom hem. Måst helt enkelt vila vidare!
Min man kom hem med såna fina tulpaner ikväll, så fint!

Ligger efter med Orsakullans frågor...

  1. 25. Ett organ.
  2. Örat! Ni vet varför ;-)
  3. 26. I skolan var jag den som…
  4. ...inte gjorde stort väsen av mej, var blyg och minns med fasa när man skulle redovisa inför klassen!
  5. 27. Kaffe dricks…
  6. ...den godaste koppen är den på morgonen, ljuvligt god!
  7. Nu ska jag vila vidare...

 

9 kommentarer:

BP sa...

Stackars Susjos. Örat ser aningen skräckinjagande ut, det kan jag hålla med dig om. Å det är ju klart - tugga gör man ju per automatik och man tänker inte på att käkarna ju ligger ganska nära öronen. Detsamma gäller ju pratet också.
Inte det lättaste att låta bli nåt av dessa två.
Det är "bara" att inse sina begränsningar i ett par dagar. Tufft är det definitivt! Tur att din gulliga man vet vad Susjos gillar bäst den här årstiden - en färgglad bukett tulpaner.

Ger dig många varma och väldigt försiktiga krya-på-dig-kramar.

Ditte sa...

Mina tankar är hos dig. Men det hjälper ju föga. Tycker du borde fått med dig bättre smärtlindring hem. Verkar dåligt med det. Kanske kan du orka ringa och be om det.
Kan tänka mig att det påverkar både att äta och prata. Kanske soppa kan vara något.
Vila dig så mycket du kan. Men som sagt du behöver mer smärtlindring.
Väldigt vackra tulpaner från din man. Så fint!
Visst är örat viktigt!
Ta nu hand om dig.
Varm kram

Anonym sa...

Åh, fy sjutton va tråkigt! När det gör ont, vill man
givetvis ha smärtstillande, men man måste ju vara försiktig, så man inte blir beroende. Min svärsons läkare var mycket fri med att skriva ut smärtstillande för honom efter en ryggoperation. - Hoppas nu att örat verkar
i stället för att värka.
Best vibes over the Atlantic.

Ruth i Virginia

Ama de casa sa...

Jobbigt att du har så ont! Hoppas det känns bättre idag. Uppmuntring med så vackra tulpaner var ju inte dumt alls - han är väldigt omtänksam din man :-)

Fortsätt att vila dig i form och krya på!
Kram

Ami sa...

Men att du ska behöva ha så ont �� Det borde väl finnas något starkare för smärtan.
Vilken omtänksam man du har som kom med så fina tulpaner.
Kram och krya på dig

Jossus Travelpics sa...

Vad tråkigt att du ska behöva ha sådan smärta. Starkt av dig att stå ut.
Jag minns också redovisningarna i skolan, hade en klump i magen inför varenda en.

Znogge sa...

Då får du kanske äta lite mer lättuggad mat och inte prata så mycket med maken. All smärta i huvudet är svår att bortse från för den påverkar hela måendet otroligt mycket. Unna dig nu att vila ordentligt. Vilken vacker bukett du fick av maken din <3

Jag gjorde inte mycket väsen av mig i skolan heller men det tar jag ingen numera med råge ;-)

Önskar dig fortsatt god bättring och ha det så bra som det bara går!

Kram

Anki sa...

Tänker på dig och hoppas du snart slipper det onda!
Styrkekram!

Annika sa...

Stora kramar från mig till dig!
Fattar att det är skitjobbigt. MEN this too shall pass. Snart ska det bli bättre.

Jag var likadan som du i skolan, gjorde inte mkt väsen av mig och HATADE att redovisa. Alltid var det ngn som sa, HÖGRE!! OCH, "Kolla, pappret darrar". SUCK.
Och lärarna sa inte mkt till de blyga barnens försvar .. Tror det är bättre idag.

Ja, den första koppen på morgonen är absolut den godaste.

VILA på nu. TACK och lov för stark medicin!!
KRAMAR!!!