söndag 30 januari 2022

Skyltsöndag

BP:s återkommande skyltsöndag idag, och jag har som vanligt hittat de flesta på nätet.
 
Den här skylten kan man tro att jag hittade på sjukhuset, men den är inlagd i gruppen jag är med i på facebook ,för oss med nedsatt hörsel och implantat, men ser ut att komma från ett sjukhus!

Här tänkte jag direkt på Ama som lätt blir arg på folk som inte kan parkera inom rutorna ;-D
..också en plan!
Alkoholfria ölsorter finns det gott om numera, gissa min lycka när jag hittade alkoholfri Leffe på systemet, men jag var väldigt skeptisk till att dricka den, skulle den verkligen vara god, och jo, vilken positiv överraskning det blev, den var både god och smakade Leffe!

Orsakullan undrar idag : 
  1. Ingen får mig att skratta som…
  2. ...dagens känsla när smärtan släpper...äntligen känns det lite bättre och jag kan dra ner på smärtlindringen efter min operation.
  3. Nackdelen nu är att på min mans jobb faller hans jobbarkompisar som käglor i covid just nu, det kommer flera sms om dagen på medarbetare som blivit sjuka, och såklart har min man jobbat med dem! Det skulle inte vara så kul att drabbas av det just nu när jag precis håller på att återhämta mej...

8 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Nej, ingen Covid här, tack, säger jag både till dig och mig!
De flesta i min familj har nu fått Covid, tom lille bebisen.
Två av mina vänner som vägrat vaccin ligger nu jättesjuka, har varit ambulanstransporter mm.

Skönt att du börjar må bättre! Hörselgången, fiffigt namn!

Leffe är en mycket god öl, lärde känna den i Bryssel. Sen lite kul, då mitt ex heter Leif, haha!

Varm kryapådigkram!

znogge sa...

Så skönt att det äntligen börjar kännas bättre. Dock håller jag en tumme för att ni slipper smittan. Covid är helt enkelt inte lämpligt nu för er del.

Kram och god kväll!

Ditte sa...

Första skylten är just så. Ler man så kan folk bli förvånade. Vad???
Ja, för att parkera ok kan man behöva träning. Men kreativa parkeringar har jag inget emot. Bara man inte hindrar andra eller använder handicap parkeringar när man inte ska.
Ölen Leffe gillar jag och har testat den många gånger bl.a. i Belgien.Men inte den alkoholfria varianten.

Kan förstå din glädje idag när smärtan släppt och di kan minska på de smärtstillande tabletterna.
Vad gäller Covid har vi ingen i närheten som haft det eller har det.
Inte ännu. Bra så. Men för egen del hoppas jag, med tre sprutor, att det inte ska bli så besvärligt om jag drabbas.
Jag är ute mycket varje vecka och tror det stärkt mig men jag håller avstånd. Men skydda sig kan man ju inte.
Hoppas maken klarar sig för det vore inte alls bra om du blev smittad.
Varm kram


BP sa...

Du är suverän! Alltså att du orkar lägga upp en Skyltsöndag trots dina smärtor. Du är bäst:-)
Det finns ju en Armbågs- och Bäckenvägen vid DS, så varför inte en Hörselgång. Rätt fyndigt kan jag tycka.
Så jag skrattade åt sköldpaddan. Den lappen borde delas ut till alla spanska bilförare, åtminstone dom i Torrevieja. Utrymningsplanen är ju perfekt - kort och koncist;-)
Har faktiskt aldrig druckit varken alkoholfri öl eller vin. Undrar om jag någon gång kan övervinna mina fördomar;-)

Nu håller jag verkligen tummarna att din man inte har fått Covid av sina arbetskamrater. Det vore ju att falla på mållinjen, både för honom och inte minst för dig. Håller alla tummar och tår för att ingen av er är smittad och att läkningsprocessen av ditt öra/implantat fortsätter på ett positivt sätt.

Tusen tack för länken och din fina skyltning:-)

Paula Merio sa...

Men,,,,oh neeeej! Vore dötrist att få covid nu när du börjar må lite bättre, håller tummarna! Hörselgången var ju fyndig så det räcker och blir över!
Leffe-ölen har jag aldrig smakat, inte ens sett den, vilket land kommer den ifrån? För det är nog inte vårt svenska smeknamn som den fått namnet av...

Evakueringsplanen var också helt riktig, när man har panik är det omöjligt att följa några avancerade kartor i alla fall, bara spring!
Krya-kram

Ama de casa sa...

Haha! Jag älskar dina skyltar du hittar på nätet :-)

Kul att du hittat en god Leffe som går ihop med dina värktabletter.

Så skönt att smärtan börjar ge med sig och jag håller tummarna att både du och din man klarar er från Covid!

Ha en fin sista januaridag!

Jossus Travelpics sa...

Skrattade gott åt "run". Låter som en bra plan, för vem kan vara lugn och sansad nog att tänka på annat i ett så pressat läge? Inte jag i alla fall.

Anki sa...

Du är verkligen en mästare på att hitta kul skyltar på nätet!
Skönt att se att smärtan avtar - och nu håller jag tummarna för att både du och maken slipper covid!
Kram