söndag 16 januari 2022

Skyltsöndag

Idag på min promenad ser jag flera som trotsar regnet..även de som är på isen!


Igår gick jag förbi en enorm hög av granar...julen är verkligen över nu.

BP:s roliga skyltsöndag idag, börjar med detta bankhus, och ser ni vad är det som står på taket?!
Ett svamp-konstverk eller????


På bottenplan så finns det mer svampar...?!


På F&S har vi riktiga skyltar i alla fall.


Sen kör vi lite kul från nätet...



Den här killen trotsar alla förbudsskyltar!


Okey?



Ja, hur ska vi göra detta år tro??!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Senaste gången på sjukhus var…
  2. ...ja nu jobbar jag ju på sjukhus, senaste gången var på annandagen jag var där och jobbade, är ju sjukskriven just nu..
  3. Som patient var jag sist hos läkaren på Huddinge sjh då jag fick veta att jag är godkänd för att få hörselimplantat, det var den 16/12.

 

9 kommentarer:

BP sa...

Alltså att åka skridsko i fyra plusgrader skulle jag aldrig våga om jag inte hade självmordstankar vill säga.
Svamparna på SEB-huset kommer göra Anki superglad. Man tar skogen upp till taket på ett hus i innerstan. Gillar idén, men förstår inte kopplingen till en bank...
Killen i hissen är klockren - hahaha:-) Skrattade också åt toa-skylten - hahaha. Gissar att speciellt vi tjejer kommer ha problem här;-)
Ja, hur kommer 2022 se ut. Inte speciellt positivt just nu, eller negativt menar jag ju;-)
Tusen tack för ditt roliga bidrag och länken:-)

Ditte sa...

Härlig skyltblandning!
Tänkte att det var lite vågat att ge sig ut på isen idag. Men de hade säkert koll.
Kul med svamparna här. Och visst lägger man märke till dem.
Ja, rörelseglädje är viktigt både hos ung som gammal.
Dina nätskyltar är så roliga. Piggar helt klart upp.
"Stå här" känns lite knepigt. Har man en potta till hands också?
Ja, frågan är hur vi gör med kontakter i år.
Kram och trevlig kväll.

znogge sa...

Det var en riktigt bra, kul och fyndig skyltning! Ska man bryta mot en regel är det väl lika bra att gå all in tänker jag :D "Stå här", ja då gäller det att ha god precision tänker jag :D

Kram och god kväll!

Åke sa...

Åhh så härligt med skridskoåkarna:) BP ser nog inte ryggsäckarna där det ligger torra kläder inuti i en plastpåse också. Sedan är det alltid någon som har kastlina med sig och några har säkert övat att ta sig upp ur en vak. Sedan är dom en 10 st minst här. Där var det många granar. Spindelnät på farbrorn... han har stått där länge ;) Killen på bilden full av saker i famnen kan tydligen inte läsa :) Stå här var ju bara bäst :) Hörselimplantat så trevligt att de är på G! Jag har själv problem... det är så jobbigt att inte höra riktigt.

BP sa...

Svar: Nej, jag har bara sett film 1 och 2. Specialeffekterna var ju outstanding, men med böckerna i färskt minne tyckte jag att filmerna inte höll måttet. Så mycket som inte visades. Så nej, än en gång var jag mycket besviken på filmatiseringen av böcker. Brukar bli det - besviken alltså, men förstår såklart att man inte kan ta med allt...

Paula Merio sa...

Hu så hemskt med gänget ute på isen. Nu är de säkert kunniga om förhållandena, och ganska nära fastlandet, men ändå....Läckra svampar, konstnären har inte bara använt färg och form lekfullt, hen har också kombinerat flera svamparter i en och samma kropp. Läckert
Gubben vid tavlan är väl för söt, fastvuxen kan man förmoda..
Ja hur blir 2022, jag är inte så optimistisk, det blir nog en o annan oväntad knorr även på detta år. Men kommer inte på hur fortsättningen på serien kan bli...Stay at home?

Anonym sa...

Man ska ju vara positiv här i livet -
Sen kommer dom och säjer att vara negativ är bäst.
Va ska man tro?
Älskar lilla Snoopy. :)
(snö och isregn i Norra Virginia f.n.) Ugh!

Ruth i Virginia

Ama de casa sa...

Jag förstår inte att folk vågar sig ut på den isen...

Haha! Dina nätskyltar är som vanligt helt underbara! En stämmer mer än väl för mig just idag då tvättmaskinen snurrar för fullt... :-)

Ha en fin start på veckan!

Guldkryckan sa...

Hade nog heller inte vågat mig på att gå ut på isen i det vädret.
Hoppas det är långgrunt om olyckan är framme.

Var ju en rejäl svamp det där, unikt ju antar jag.
Förbudsskyltar är ju kul att bryta mot, lite vanlig civil olydnad kan väl inte vara fel. ;)

Ha nu en underbar dag.