torsdag 29 september 2022

Tråktorsdag som blev en bra torsdag

Fick göra en nödutryckning till syster på förmiddagen då hon ännu en gång behövde akut hjälp, en fin bukett blommor hade hon plockat som stod i fönstret. Men tokigt nog är hennes bankkort spärrat igen, och mat behövdes, så en snabbinsats av mej innan jag åkte hem igen.
På eftermiddagen var det dags att ta bussen ut till Stenhamra på Mälaröarna hem till en kollega på middag, vi var tre stycken som träffades och fick en fantastisk trevlig kväll, fick med en av hennes tre katter på bild, en ljuvlig fin siameskatt, Miso heter han.
Min kollega bor så fint ute på landet...
...och bjöd på så mycket gott, först lite bubbel....
...sen en ljuvlig fisksoppa....
...inte nog med det, en saftig god äppelkaka avslutade vi med, sååå gott och såå mätta kom vi sent omsider hem igen. Perfekt är att bussen från Stenhamra går hela vägen hem till Frösunda, kan inte bli bättre. En dag som började lite jobbigt, men avslutades så fint. Tusen Tack kära kollega och kurskamrat från "morskis", så fint att kunna ses utanför jobbet ibland.

Orsakullan undrar idag : 

29. Alla soffpotatisars dag. Är du en soffpotatis?

Tycker ju själv att jag sitter en hel del i soffan (med min dator och framför TV:n) , men nej, jag är ju rätt aktiv på F&S och en del promenader och jogging, så kanske är jag inte en soffpotatis?

 

4 kommentarer:

Ditte sa...

Sammanfattningsvis blev det ju en riktigt bra torsdag. Och så fint att du kunde rycka ut och hjälpa din syster.
En god och trevlig middag med vänner piggar helt klart upp och att det också fungerade så bra med transporten är ju en fördel.
Härliga bilder!
önskar dig en bra fredag.
Varm kram

Znogge sa...

Så fint och bra att du kunde rycka ut och hjälpa din syster.
En god middag i trevligt sällskap är verkligen inte det sämsta så nog blev det en bra avslutning på torsdagen!

Kram och god fredag nu!

Äventyret framtiden sa...

Det började lite tråkigt men du räddade situationen, bra gjort!
Sen blev det ju bara bra hela dagen lång! Siameskatten är väldigt vacker!

Fredagskram!

Geddfish ♥ sa...

Så fin katt, säger jag, kattälskare.
Din dag blev ju fin på olika sätt ❤️
Kram!