måndag 16 mars 2009

Vuxenliv...


En liten bild på mobilen påminner mej om de härliga dagarna i Järvsö...fint med minnen. Är lite seg efter nattens jobb,och innan jag fick komma till sängen i morse så hade jag hunnit skjutsa (eller ja,han fick övningsköra..)äldsta sonen till sin praktik! Ni vet måndag morgon och komma upp i tid..är jag inte lite sjuk fortfarande..ont i halsen...o.s.v...
Det är svårt att inte låta bli att hjälpa,köra,curla..som det så fint heter. Han är ju faktiskt 18 år nu,och myndig,som min man säger. Men det är inte lätt för ett modershjärta att inte låta bli att hjälpa ,eller stjälper man? När blir man vuxen? Idag känns det som att det tar några år till innan man blir vuxen. Tycker själv att jag tog det riktiga steget in i vuxenvärlden när jag flyttade hemifrån,( och det blev drygt 20 mil hem,som jag längtade hem det 1:a året!)...Ja i år har jag bott 30 år i Stockholms län...det trodde jag nog inte när jag som 18 åring,på mitt 19:e,flyttade till den stora staden! Det betyder också att jag i år varit anställd på Stockholms läns Landsting i hela 30 år,hur är det möjligt? Man frågar sig gång på gång?!
En låt från året då jag flyttade 1979 och Melodifestival : "Det ligger i luften"- Tomas Ledin
Nu ska jag se Bröderna Coens film : No Country For Old Men

5 kommentarer:

Anni sa...

Och jag fick precis det slutresultat jag ville ha i melodifestivalen - är SÅ nöjd!

Jo, visst finns det massor av lökar som ska planteras nu, detta är sommarblommande lökar som sedan måste tas in till vintern (eller slängas) eftersom de inte övervintrar. I affärerna kan du hitta liljor av olika slag, freesia, iris, gladiolus, dahliaknölar, anemonknölar mm. Jag har upptäckt att Lidl har väldigt billiga lökar, så jag köper gärna där (eller på Ö&B). Annars kan du kika in på den här hemsidan, där du kan beställa o få leverans på posten.

Mina dahliaknölar planterar jag ganska tidigt o skyddar skotten mot kyla, för om man ska vänta tills frostrisken är över kanske de inte hinner blomma...
Anemonknölarna lägger jag i blöt innan de planteras.

Hör av dig igen om du undrar över mera! Kram ♥

Lallis - liv och leverne sa...

Ja det DÄR känner jag igen. Hjälper man eller stjälper man. Jag curlar för fullt. Sopar för glatta livet framför sonens fötter till och från. Han är 18 1/2.
Ibland undrar jag vad jag sysslar med.
TIll och med han ibland;)

Fin bild!:)

imse sa...

Vad tyckte du om filmen? Jag gillade den, men den var ruskig.

Visst pjåskar man lite väl mycket ibland med barnen. Men det är väl det de har en morsa till? =)

CharmKatti sa...

Måste man bli vuxen?
Jag kommer alltid se mig som barn till Mamma, även om hon ser mig som vuxen. Hur går det ihop??

Storarvid sa...

Många tankar från en mnoders hjärta.
Det är nog OK att hjälpa sina barn, det gör man ju i viss mån hela lvet. Det avgörande är VAD man gör. När de är vuxna hjälper man ju till med barnbarn osv.
Vad kul du gillade låtarna på min SPOTIFY lista. Joo det mesta är låtar som följt mig genom mina år.
När jag började med flygplanstillverkningen på SAAB trodde jag det bara skulle bli några månader... Har varit där i 23 år nu... Tiden går...
Jag kan nog tycka jag blev RIKTIG man när jag började min militärtjänst som värnpliktigt befäl på A1 här i Linköping.....