måndag 31 maj 2010

Baka baka liten kaka

Visst är de fina ,liljekonvaljerna från landet? Doften är sagolik! Och visst,Liljekonvalj är Gästriklands landskapsblomma! Lite samhörighet känner jag med den,bodde ju i Gästrikland några år i alla fall. Men i botten Dalkulla ...always! Ängsklocka är Dalarnas landskapsblomma :)

Idag har dalkullan bakat inför Studentmottagningen på fredag....bröd och pajer...och nu har jag skickat iväg den nybakade kocken till affären för att fortsätta handla...mycket blir det!

Ikväll missar jag inte avsnittet med Kommissarie Winter! Tjing!

3 kommentarer:

imse sa...

Åh vad fina blommor. Jag har varit i skogen med scouterna hela helgen, men inte hittat en enda konvalj.

Kram

Anne-Lie sa...

Älskar dessa blommor men tyvärr luktar de för starkt för våra allergiker i familjen;-))
Student det gillar jag verkligen - men vi har ingen i år!

Petra sa...

Dessa blommor är helt gudomliga. Det är nästan så jag kan känna doften ända hit.