tisdag 18 maj 2010

En vanlig natt på jobbet

21.15 Får rapport på tre patienter. En nyförlöst där jag tar över och syr färdigt. En patient som skall föda inom de närmsta timmarna. En som skall startas upp. Jag och min undersköterska springer emellan dessa tre under de första timmarna. Så småningom blir det förlossning med sugklocka på en patient. Vid 02 tiden hinner jag dricka ett glas äppeljuice,sen blir det direkt upp till operation för ett akut kejsarsnitt. Vid 04 tiden får jag hämta in en patient till,som skall observeras,en infart ska sättas. Sen ska det hinnas med att skriva journaler,rapportera till BB,väga och mäta barn. Kontrollera att mor har kissat,nehej inte det,måste tappas. Eftervärkar,ge mediciner. Litet barn,måste tillmatas...osv osv osv. Larm i barnrummet,hjälper till där. Försöker igen skriva färdigt journalerna. Vid 06 tiden kokar jag gröt,hurra hinner äta upp den varm! 06.45 ringer från uppis,dags att hämta snittet ner till förlossningen igen. Kl 07 rapporterar tacksamt över till morgonpersonalen. Sitter kvar på övertid till kl. 08 och skriver journaler.

Kl. 09 i säng! Sover som en stock till kl 14,klockan ringer,men orkar inte gå upp. Sover vidare till 15.15. Ki-balans ledare sjuk,rycker in och kör Ki-balans passet kl. 17.30....välbehövligt lugn med bl.a denna låt med Secret garden.

Skönt att jag är ledig i natt,det har varit lite mycket det senaste dygnet.......

6 kommentarer:

Bloggarmorsan sa...

Hujedamej! Blir andfådd bara av att läsa om ditt dygn!
Hoppas du får möjlighet att varva ner lite bättre under kommande dagar!
Kram Helena

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Herre herre-GUD vilket arbetspass! Och jag som tycker vi har det stressigt ibland...

Duktig är du, och bra att ni finns ni barnmorskor!

Kram

Petra sa...

Men oj vad hektiskt men det måste kännas underbart att få hjälpa fram små knytten.

Unknown sa...

Jag fattar inte att du pallar. Kram

Anne-Lie sa...

Ditt arbete är mycket omväxlande och intensivt! Men verkar faktiskt riktigt kul;-))

Helga - precious sa...

Oj oj oj... så mycket att hålla reda på!