onsdag 12 maj 2010

En dag på Solsidan

En dag på tomten i solens sken idag igen! Gissa om jag har njutit..och jobbat!
Tack Anni för namnet på de vackra lila perennerna : Aubrietia !


Rabarbern skjuter i höjden!

Har ett och annat skrapsår på händerna idag. Jag har nämligen tvättat väggen där idag. Ett slitjobb,men så vitt och fint det blev! Skulle förstås ha tagit ett foto av väggen innan jag började tvätta också :). Jag blev i alla fall lite solbränd på köpet,härligt!
Är alldeles ensam hemma ikväll och tänkte njuta av ett glas rött och en film. Någon som har sett "Augustilunch i Rom" ?
Jag hoppas den är sevärd.

4 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Självklart har jag sett Agustilunch i Rom! Den är underbar, lite matsensuell faktiskt;-))

Mia S sa...

Det har hänt grejer hos dig också ;)
.. kanske liiite mer än hos mig !
Vad duktig du varit.. !

Kram ♥

Bloggarmorsan sa...

Å vad du har grejat!
Jag har fastnat med tummen lite känner jag. Inte riktig hittat den där sköna vårröjarlusten... Men den kommer väl!
Kramkram Helena

anna of sweden sa...

Vad fint. Nu syns det att våren kommit till Swiden.