onsdag 14 juli 2010

Bon Apétit i Italien!

Nu börjar min mage må bättre igen,och jag trånar efter italiensk mat. Så här kommer lite bilder från vad vi stoppade i oss i Italien. Påpekas bör att jag och maken började dagarna med en timmes powerwalking/jogging,men vad hjälpte det... vi var ändå mycket stinna när vi flög hem igen!


God öl från Sardinien

En fantastisk pizza med mozzarella,karl-johan svamp,rucola och parmesan


Vin och bröd i Florens



Hemma hos en familj i Florens bjöds det på många läckerheter



En Toscansk varmrätt: pasta med vildsvins sås,hur god som helst!






En toscansk antipasti som smälte i munnen!! Det bruna på brödet var lever...mums! (maken var inte lika förtjust?)





Frutta Di Mare!!!








Smakade gott efter en dag vid sjön...































Färska fikon och prosciutto...







4 kommentarer:

Anni sa...

Förstår att du trodde det var Italien i min blogg eftersom du själv är uppfylld av din resa! Och ja, vi var i Italien också - men nej, bildens flagga är faktiskt blå i kanten... den är tagen i Eze, Frankrike, nära italienska gränsen!

Härliga bilder du bjuder på!

Petra sa...

Välkommen hem från "mitt" Italien. ( Min pappa är Italienare) Jag blir sjuk när jag ser bilderna. Längtar något så grymt ner. TACK att du bjöd på dessa underbara bilder.
Kram

Anonym sa...

Vilka underbara foton!!

Maria sa...

:) härliga bilder och vilken underbar mat! Sätter sig både på minnet och höfterna :)
Härligt! Längtar efter vår planerade resa, än dröjer det några veckor till....