tisdag 27 juli 2010

F&S piggar upp en seg nattjobbare


Ja,ni har hört det förut och nu var det dags igen. Vaknade igår eftermiddag efter min tredje tuffa natt på jobbet,seg som tusan och undrade varför jag lovat att ta jympapasset på kvällen. Nåja,det kommer väl inte så många motionärer tänkte jag,folk har väl semester fortfarande. Nöp mig i kinderna och på med läppstiftet,sådär ja,ser ju riktigt pigg ut. Körde gäspande till F&S och undrade ängsligt varför det var så mycket folk i receptionen,inte skulle de väl jympa allihopa?
Jodå,golvet fylldes av många förväntansfulla motionärer som stretchade och gjorde sig startklara inför passet. Även två andra ledare hoppade in på golvet som motionärer denna kväll. Jag fick rusa tillbaka till receptionen och hämta headsetet så min röst kunde höras. Jag fick ge järnet på golvet! Vi hade en superkul svettig timme. Otroligt vad man orkar,fast man inte tror det från början!
Avslutade kvällen med att se filmen : "Shutter Island" med bl.a favvoskådisen Leonardo DiCaprio. Oj vilken film,den måste ni se!
Varit ledig idag-och inte gjort många knop....

3 kommentarer:

Anni sa...

Du är helt otroligt energirik - hoppas att du är riktigt bra på att slappa och göra ingenting också!

imse sa...

Den filmen har jag sett och läst boken också. Mycket bra, båda två. Men knepigt slut!

Kram

Chrissan sa...

Tränar på Friskis här i Eskilstuna och är positivt förvånad över att passen drar så mycket folk även under semetertid.
Källens cirkelgym jag ska på blev fullbokat typ första dagen man kunde boka! Härligt! :)