lördag 24 juli 2010

Florens och Sollentuna Kommun





Fotona är från vackra Florens,solrosorna fotade jag vid tågstationen i Cesano.

Fina semesterminnen. Nu jobbar man igen,och ute regnar det och det är +16 grader!


Sollentuna kommun har gjort en bra grej för sommarlovs lediga ungdomar som inte fick något av de få ungdomsplatser som kommunen kunde erbjuda. De låter ungdomarna själva få leta upp ett jobb hos något företag i sommar under tre veckor,inte nödvändigtvis i kommunen. Och så står Sollentuna Kommun för lönen för dessa ungdomar! Toppen,eller hur? Det gjorde så att yngsta sonen även han nu jobbar under tre veckor i sommar, Karamellkungen är företaget,där ju också brorsan jobbar,så de har t.o.m jobbat ihop i några dagar. Mycket att göra har de, och jag är så glad att han tjänar lite extra pengar även denna sommar!








































6 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Smart drag av Sollentuna kommun - vet att kommunerna fått pengar från staten för att fixa så att fler ungdomar kan komma ut i arbete. Men vet att kommunerna har haft svårt att fixa fler arbeten till ungdomarna i egen regi så de kan inte nyttja dessa statliga pengar! Så en eloge till Sollentuna kommun!

imse sa...

Florens och trakten runt där är otroligt vackert. Skulle gärna åka dit igen.

Jättebra att kommunen ställer upp på ungdomarna.

Kram

Mia S sa...

Vilka mysiga bilder... jag blir ressugen ! Ja tänk om fler kommuner kunde tänka till och satsa lite mer på ungdomarna som faktiskt är framtidens arbetskraft. Vad roligt och nyttigt att få tjäna sina egna pengar.
Kram ♥

Anonym sa...

Läser att du är barnmorska på förlossningen. Gud vilket roligt jobb! Min äldsta dotter sadlade om från florist för att plugga till det och tre av mina närmaste vänner är det också - undrar hur det gick till??? :-)

Anni sa...

Bra gjort av kommunen! Hoppas att många ungdomar lyckades få jobb också!

Så söta ni är på bilden ♥

Susanne sa...

Visst är det fantastiskt att barnen kan få jobba och tjäna ihop en egen liten slant!!! Så himla bra. Inatt skjutsar jag dottern till Nynäshamn. Hon ska på tjejresa till Gotland och till detta har hon sparat ihop sina pengar själv med hjälp av sommarjobb=) Kommer ihåg själv hur det var när jag fick alldeles egentjänade pengar!! Vilken lycka!!
Kram