torsdag 7 oktober 2010

Flygteknikerstrejk och babyboom


Idag blir det en bild från Samos,kan behövas denna regniga dag. Första natten att jobba var intensiv. Jag satt i telefonrådgivningen och hade ett kämpigt jobb med att försöka hänvisa kvinnor till andra sjukhus och lugna uppretade blivande pappor.Hela Stockholm och även Södertälje och Uppsala hade fullt. Så några timmar i natt var något kaotiska,men vi lyckades reda upp det,och lite lugnade det ner sig på morgontimmarna. Somnade som en stock när jag kom hem,vaknade kl 14 första gången och var alldeles snurrig,varför låg jag i sängen mitt på dagen??? Det tog en stund innan jag kom på att jag jobbat natt! Somnade gladeligen om och vaknade inte förrän kl. 16.30 !!!
Min man är hemma från jobbet idag-flygteknikerna på bl.a SAS strejkar, läs gärna Aftonbladets artikel. Arbetsgivarna vill kunna sänka lönerna kraftigt och vill att teknikerna ska omfattas av samma villkor som gäller mekanikerna. Upprörande tycker jag! Detta kommer snart att märkas mer,när ingen kan se till att flygplanen är okey att lyfta,eftersom det är teknikerna som skall signera att flygplanen är i gott skick! Fortsättning följer...
Nu måste jag till jobbet igen. Tjing!

Inga kommentarer: