söndag 31 oktober 2010

Det där med "All hallows Eve"


Nix,jag gillar inte Hallowen. Kanske för att man själv inte är uppvuxen med det. Nu är mina barn stora,och vad jag minns så var det inte så stort med Hallowen när de växte upp. Kanske därför jag inte tänker på att ha godis hemma när de små spökena hälsar på,och just därför har vi fått toapapper hängandes i buskarna igår. Ett år kastades det ägg på fönstren.
När jag kom hem från jympan ikväll så kom det två läskiga spöken till,men hur jag än letade så fanns det fortfarande inget godis hemma.
Nu vågar jag inte gå ut och se vilket bus det gjort....suck..

8 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Har aldrig fattad denna "nya" tradition. Samma år som barnens farmor dog startade firande här i våra trakter - kan säga att det var hur jobbigt som helst att bli störda ett i ett när vi satt och tänkte på barnens sötaste goaste farmor som inte längre fanns med oss -♥-

Så jag missade det där med godis i helgen men alla som klätt ut sig fick en krona var;-))

Anni sa...

Säger som Anne-Lie, du kan alltid ge dem en slant. Själv ger jag bort sådant godis som vi inte gillar ;-)

Susjos sa...

Ja,självklart! Det borde jag ju ha tänkt på,pengar går ju alltid hem ;)

Maya sa...

Man måste ju ladda upp med godis och vara väl förberedd...hihihi.
Iofs inte vi, vi bor ju inte så där är så mycket folk eller man kanske ska säga barn i närheten :)
Men jag gillar det :) En kul grej ... Undra i fall du hade något Bus i din trädgård ...hihihi.

Anna sa...

Godmorgon, att man skulle springa på o få godis fanns inte då när jag var liten.
Ingen har kommit till mig för porten är låst, kanske lika bra för godiset var slut för länge sen.
Duktig som har tränat i allafall.
Ha en bra dag! Kram Anna

Eva sa...

Jag är själv inte så "på" vad gäller Halloween, men jag har barn i "rätt ålder", så Maja har klätt ut sig varje år och gått runt i gatorna. Därför har jag haft fullt med godiskolor i en stor skål vid dörren.

Dock så tycker jag inte om "tiggeri", så mina/våra barn och grannarnas barn bakar först en laddning med muffins som dom bjuder på när dom ringer på. Dessutom säger dom inte "bus eller godi" utan "glad halloween".

Känns bättre för en mamma.. :)

Kram Eva

Solen sa...

Gillar inte heller tiggeri. Min pappa hade dött tidigare det året det drogs igång. Var inte trevligt att komma hem från ljuständning vid graven och mötas av detta tiggeri. Måste vi ta efter all idioti från Amerika.....

Susanne sa...

Nej men vad tusan... Det är det positiva med att bo som jag, dvs låångt utanför annan bebyggelse! Skulle bli galen om någon ställde till det så där. Jag gillar inte heller det där spökeriet och mina barn har aldrig brytt sig särskilt mycket heller. Ev lite utklädnad på någon fest eller så men inget mer. Och då känns det ändå ok. Kram