fredag 5 april 2013

1000 barn...

...har jag nu varit med om att hjälpa till världen under mina år på förlossningen! Visst är det fantastiskt! I natt hjälpte jag ,min uska och bm studenten en flicka och pojke att se dagens ljus.En intensiv natt , tror 7 barn förlöstes under våra timmar. Man hinner inte prata med sina kollegor precis under natten. Nu dags för natt tre. Sovit nästan till kl 17, och fick både tulpaner och hemlagad pizza av maken när jag vaknade. Fint!


- Posted using BlogPress from my iPhone

9 kommentarer:

BP sa...

Grattis till den bedriften!!!
Undrar om du har hjälpt två tvillingpojkar till världen natten mellan onsdag och torsdag. Mamman heter Elin och är en kollega till mig. Då hon bor i Bergshamra borde hon ju haft dig som BM.

Anna sa...

De är en hel del små bebisar, kul att man håller räkningen :)

Kramis

Anna sa...

1000 barn. Det är helt fantastiskt! Det du gör. Det ni gör, är helt fantastiskt!
Kram

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Åh, jag får gåshud!!!
Stort grattis till ett fantastiskt jobb. Verkligen!
Kram :D

Agneta sa...

Vilket fantastiskt jobb ni gör!

Susanne sa...

Stort grattis till dig.

Anonym sa...

Imponerande! Du är värd tulpanerna av många anledningar.

Sus sa...

Wow! Fatta vilket jobb du gör!

Min bästa kollega kommer in vilken dag som helst. Hoppas hon kniper tills du går på igen =)

Anni sa...

Tack för att du är med och överbefolkar världen! ;-)

Helt fantastiskt!!!