tisdag 2 april 2013

Vaken natt

Var trött och nöjd igår efter påskmiddagen med nära och kära. Somnade sött,men vaknade vid 03 tiden och kunde inte somna om. Ont i ryggen igen också..suck. Det slutade med att när klockan var 04 och jag fortfarande inte somnat om, så gick jag helt enkelt upp och röjde i köket efter middagen! Diskade kastruller och stekpannor, gjorde rent spisen och drog igång diskmaskinen. När klockan närmade sig 05 gick jag och la mej igen,och snurrade ett tag till innan jag äntligen somnade. Men så fick jag sova också! Vaknade vid 12-tiden...då var jag pigg igen. Ack ja,detta är en nattarbetares dilemma. Men solen sken, så brunchen intogs vid öppen altandörr. Och ikväll åkte jag iväg till F&S för ett baspass,skönt att röra på sig trots en lite öm rygg igen. Nu ska vi se om jag får sova i natt- tror det,för jag tänker ta hjälp av piller!

7 kommentarer:

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Friskis brukar funka mot det mesta... ;D
Sov så gott!
Kram

Anonym sa...

Jag skulle aldrig orka att jobba natt. Strongt!

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja det är klart att det säkert ställer till det med dygnsrytmen. Kram.

Cissi (Fru H) sa...

Jag är så ledsen att Friskis inte har någon lokal just nu här ute hos mig! Letar gym men inget känns riktigt lika bra som friskis!
Jobbigt att inte få sova ordentligt. Hopps pillret gör dig utsövd.

Kram!

Hovdamen sa...

Jag lyckas oftast vakna på nätterna utan att kunna somna om fast jag aldrig jobbat natt. Jag skyller på åldern i mitt fall. Lite jobbigt men inte så mycket att göra åt.

Kram

Blåklinten sa...

Usch, jobbigt det där med ryggen och sömnen också för den delen. Hoppas det snart kommer kännas bättre.

Home2tiny sa...

Ajdå både ryggont o sömnbrist, ingen rolig kombo. Hoppas ett pass på friskis kan hjälpa. Kramisar Tina