fredag 26 april 2013

Basjympa is da shit!


Igår kväll behövdes det vikarie till jympan, tyvärr var det bara 5 motionärer där- men det spelar ingen roll,det är bara att ge järnet i alla fall! I morse kom ett nytt sms från verksamhetsledaren, kunde jag ta lunchpasset idag? Jo, jag är ju ledig...klart jag åkte iväg.(fast jag var lite stum i benen efter gårdagens pass) Lunchpassen är populära på F&S. Mycket folk som förväntades att få ett rejält jympa medelpass. Vet inte om de blev snopna när jag inledde med att säga att jag kör basjympa! Jag gav järnet och en jäklar massa glada tillrop under passet,svetten lackade på oss alla och det var glada svettiga motionärer som kom fram och tackade för passet efteråt, och undrade om det inte varit ett medelpass i alla fall!!! Så glad att få visa att basjympa inte är någon fjant jympa, man kan bli precis lika svettig och varm av basjympa, det är upp till de själva hur mycket man vill ta i, och att det kan vara minst lika tufft fast man hela tiden har minst en fot i golvet- det är häftigt! Och håller man ut rörelsen länge istället för att byta rörelse för ofta,ja då jäklar blir man trött :) Glad i hågen efter jympan gick jag in på Lindex och gjorde av med pengar!
Sen städning av hus, pizza bakning och nu soffläge med ett glas rött! En bra fredag...

6 kommentarer:

Viktkamp sa...

vad blev det på lindex då? =) Nyfiken i en strut!

fialia sa...

Jo du, det har man känt av att basgympan kan va svettig, härligt!
om två veckor e de vårruset här,
ha de Fia

Anonym sa...

Du måste äta kruska!
Fy fasen va´trött jag blev efter att ha läst ditt inlägg. Phew!
Ruth i Virginia

Shamrock sa...

Jag har nog lite dyslexi, ska inte säga vad jag läste istället för basjympa...

Mallan sa...

Du kan ju det där med gympa så inte konstigt att de trodde du lurat in dem i ett medelpass :-) Härliga färger du handlat hem till dig i kassen! Kram

Ama de casa sa...

Haha! Jag tyckte det stod "Bajsgympa" i rubriken och trodde att inlägget skulle bli lite kinky :-D

Det där som står EFTER Städning av hus, det skulle jag också kunna tänka mig ;-)