måndag 15 april 2013

Mat och dryckorgie i Prag

 Den berömda Gulaschen med brödknödel (knödeln kunde jag varit utan)
 Irish coffee
 En mycket god spenatsallad med en ljuvlig gratinerad getost med honungsdressing...
 Goda korvar med surkål,mums!
 All denna tjeckiska goda öl!

 Gulaschsoppa...
 Staropramen
 Tre glada svenskar på Bluesklubben
 God laxpasta och pizza på italiensk krog
 Provade "Hot Wine" som smakade bra (med kryddnejlikor) efter 4 små påsar strösocker!
 Ölprovning med olika smaker på ölen...bananöl, kaffeöl, nässelöl, körsbärsöl...
 På ölhallen U Fleku bryggde de sitt eget öl, smakade gott, lite som svagdricka nästan..


 Strawberry Daiquiri
 Sockergott ...
 Mmm...Caipirinha!
 Goda kycklingvingar och revbensspjäll med två snapsar på fatet! (de smakade däremot inte gott)
 Min oxkind var sådär, men potatismoset och såsen var ljuvlig!
 Bubbel, Mojito och öl....
 Bergbanan upp..eller var det ner kanske...
Avslutar med en bild från Prags beer museum (igen!), som hade 30 olika öl på tapp! Vi smakade både med honungssmak, pepparsmak....
Hrmm...så igår var jag ut och joggade 5km. Ikväll har jag kört mitt jympapass...behövs efter dessa dagar!!

5 kommentarer:

JaanaM. sa...

Snart får jag åka iväg. Till Krakow. Och behöver söka semester.....

Anna sa...

De blev mycket god mat och dryck, fast de ska man ha när man är på semester :)

Ha en bra dag! Kram

Shamrock sa...

knödeln såg ut som mozzarella. Strawberry daquiri gillar jag, mojito med, men bananöl kan jag nog vara utan. Oxkind som brukar vara så gott! Vilken kulinarisk resa ni gjort!

BP sa...

Vilken bildkavalkad!
Kan väl säga som så att jag troligen hållit mig till flytande föda under semestern i Prag. Hade varit skoj att bli "mätt" på dessa olika ölsorter faktiskt.
Åsså en Mojito på det ... hick;-)

Ester sa...

Gah, massor med gott! Jag måste gå och äta NU! Kram