måndag 23 september 2019

Konkurs , jympa och nattmöte

Jaha, så har då Thomas Cook gått i konkurs, och såklart har vi bokat en resa med dem i november! Känns sådär just nu. Nu har jag just hört att Ving flyger igen i morgon, fast vågar man lita på dem nu?

Extranatten på jobbet gick bra, hade att göra på akutintaget, så tiden gick fort. Sent i säng eftersom nyheten om Cooks konkurs just blivit känd, men somnade och hann vakna innan det var dags för jympa på Friskis. Efter jympan vidare till jobbet för ett långt arbetsplatsmöte med cheferna, men vi hade behövt mer tid, en och en halv timme räcker inte långt! Så småningom, efter en dusch när jag kom hem, var det dags att prova på den kylda champagnen, som egentligen skulle ha smakats redan i lördags!

6 kommentarer:

Znogge sa...

Jag läste att de skulle flyga i dag igen men jag undrar om det kommer att fungera så... Hur som helst så ställer det till det får många. Hoppas det löser sig för er del.

God morgon!

Geddfish ♥ sa...

Jag hörde också på nyheterna i morse om konkursen. Synd om de som är kvar i sina semesterländer. Men det ordnar sig väl.
Ja, det finns inget säkert längre. Tågen strular också ibland, dock sällan buss.
God förmiddag och kram!

Ami sa...

Jag såg också att de skulle flyga som vanligt idag igen, så jag hoppas det löser sig för er i november!
Kram

Ditte sa...

Trist med konkursen! Vi bokar sällan, eller i princip aldrig numer charterresor utan det fungerar ju så himla bra att boka dem själv. Oftast kan man få de hotell som researrangörerna har och ibland till bra priser. Men visst är det bekvämt att köpa en färdig resa och man har ju då lite "speciella" garantier just om det blir problem. Tror att svenska Ving vill få det att fungera men sen är det detaljen med planen.
Hoppas innerligt att det ordnar sig för er i november.
Bra med ett möte med era chefer men trust att tiden ska vara så begränsad. Kan tänka mig att det finns mycket att prata om.
Och så gott med champagne och fint att ni nu kunde fira er dag.
Kram

BP sa...

Ja, den konkursen kom ju som ett slag i ansiktet, totalt otippat. Men det verkar ju som att Ving "klarar sig". Visserligen är Ving dotterbolag till Thomas Cook, men de går ju med vinst.
Undrar om arbetsplatsmötet med cheferna gav nåt, tveksamt!
Kul att äntligen fått "korka upp" champagnen:-)

Paula Merio sa...

Sedan jag blev bloggvän med dig läser jag med större intresse allt som rör ditt yrkesområde. Igår läste jag om hem-barnmorskor, såna som besöker nyblivna föräldrar hemma när de fått/valt att lämna bb redan sex timmar efter förlossning. Barnmorskor och mammor är lyriska! Vad tycker du?