söndag 15 september 2019

Skyltsöndag

 BP:s härliga skyltsöndag och jag börjar med dessa skyltar som finns på "min" pendeltågsstation i Solna. Jag kunde inte svaret, kunde ni?
...åsså skyltar från nätet! 

Ja, då kan man bli lite arg...

Bensinpriset går bara uppåt...

Den här är ju för underbar! 

Ja, snart har vi väl såna här skyltar "på riktigt".

  Den här skylten får mej osökt att tänka på mitt jobb!


Ja, så är det, haha!!!

Denna sköna söndag började lite segt efter gårdagen. Men jag hade lovat köra jympa idag på eftermiddagen, så det var bara att ge sig iväg med tåget till Sollentuna. Maken och sonen var upp och fixade på landet inför sotarens besök på onsdag.
Sen åkte jag en kort sväng till syster i Vällingby, har lite dåligt samvete då jag inte varit där sen i juni! Fyllde på hennes matförråd , och på köpet fick hon även en burk av min hemmagjorda lingonsylt.
Nu fortsätter kvällen i ett lugnt tempo framför TV:n.


9 kommentarer:

Ditte sa...

Vilken härlig skyltsöndag! Här blev det många skratt. Att tolka jobbannonser är roligt. Skylten här var klockren.
Likaså "Beware of Smart Phone" . Hur ofta har inte någon gått in i mig för att blicken vart i telefonen.En bensindunk??? Ja, dyrt förvisso men inte direkt romantiskt.
Och dessa bussresor längs stup kan jag avvara. Flyger heller.
Önskar dig en bra vecka och förstår att helgen varit det.
Kram

BP sa...

Håller helt med Ditte!
Nej, jag kunde inte gissa vad skyltarna i första bilden menade, även om jag nu i efterhand borde ha reagerat på "På plattformen". Ja, ja, man är ju alltid efterklok;-)

Efter det senaste händelserna i Mellanöstern är nog skylten med bensindunken väldigt nära sanningen tyvärr.

Jo då, "Se upp för smartphone zombies" borde verkligen sättas upp snart, speciellt vid övergångsställen.

Jobbannonsernas "trendord" är så himla klockrena för just din arbetsplats, verkligen!

Tusen tack för en toppen skyltning och länken:-)

Paula sa...

Haha, många härliga skyltar här, o inte hade jag kunnat gissa gåtan! Lite snopet när man ser svaret...
Bussbilden var underbar, påminner mig om vår bilsemester i Norge, jag satt ytterst och var så rädd för stupen så jag satt och lutade mig in mot chauffören med följd att jag fick sendrag i sidan...
Tack för lika roliga skyltar som du alltid skämmer bort oss med

Åke sa...

Vilken skyltkavalkad!... Frågan var lite svår... Jodå Erik Gadd går an... tillhör inte mina översta favoriter men soundet är onekligen skönt. Jag får alltid Flashbacks till min dotters födsel när du berättar något från din avdelning. En sådan där som är under utbildning frågade mig om hon fick sitta kvar när skiftet gick av. Nu kände jag henne sedan tidigare...

Ama de casa sa...

Svaret var svårt, men verkligen en fyndig skyltning! :-)
Fy fasen för att åka en sån bussresa. Jag tar nog hellre flyget, faktiskt. Dom är ju faktiskt gjorda för att kunna landa när det blir luftfärder.
Haha! Smygmålning var nog föregångaren till smygfotografering :-D
Såna där varningsskyltar för "folk med näsan i telefoner" har jag redan sett i Spanien, dom lär nog öka mer och mer.
Haha! Att brottas med en vinflaska kan få vem som helt att få superkrafter! :-D

Ha en braig start på veckan! Här är vår vecka inte riktigt slut än - några timmar kvar på söndagen :-)

Znogge sa...

Ha ha, ja det var e snygg skyltning det. Nej, jag kunde inte svaret jag heller.

Kram och ha en bra start på den nya veckan

Anki sa...

En härlig skyltkavalkad! Den med kraven i jobbannonserna känns verkligen aktuell ...
Ha en bra start på denna nya vecka!

Geddfish ♥ sa...

Gillade din skyltkavalkad. Den första var lite svårläst/ svårtydd men förstod sedan.
Ja, jädrar, vinkorken. Bättre med skruvkort, haha.

Kram!

Anni sa...

Finurligt sätt att få resenärerna att gå mot mitten, undrar om det lyckas?
Var lite för snabb och tänkte att vinflaskeskylten hade med ditt jobb att göra, och sedan insåg jag att den (felaktiga) liknelsen var kanske inte så dum ändå!