söndag 22 september 2019

Skyltsöndag

BP:S skyltsöndag idag, och det blir skyltar från nätet...








Många tokiga skyltar finns det på nätet!





 Vem  minns inte  denna serie , som jag nu inte minns vad den hette??? Ja, vänta, hette den inte V ?


Den sista skylten är från verkliga livet, närmare bestämt från Stinsen -gallerian, där F&S fortfarande ligger kvar ( vi har kontrakt till 2023), men sen är det väldigt tomt i den stora gallerian. En frisörsalong är kvar och ett skrädderi också.

Kl. 18 kom ett sms om att det saknas barnmorskor på jobbet i natt, jag som knappt jobbat någon natt i september och därmed förlorat en hel del ob-tillägg ringde till jobbet och hoppar alltså in extra i natt, champagnen som står på kylning får vi vänta med till i morgon kväll! 

8 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Vilken himla rolig skyltsamling:-) Den första är ju klockren:-) Den andra - så sant! Ja, alla är så himla kul!
Åsså tusen tack för att du besvarade min fråga om F&S ligger kvar i Stinsen. Tänk att skyltsöndag kan ge svar på mina frågor också.

Hoppas du får en lugn natt. Antar att de blev jätteglada att du kunde hoppa in!

Stort tack för världens roligaste skyltning och länken:-)

Geddfish ♥ sa...

Se där, allt för champagnen! Skojar. Allt för jobbet!
Jättekuliga bilder och skyltar. Kram!

Ama de casa sa...

HAHAHA!!! Jag älskar dina nätskyltar :-D

Fast tragiskt är det med Stinsen... Som du kanske kommer ihåt så minns jag mycket väl när dom öppnade. Innan sålde dom bara Mercedes där, och så värst många har jag inte köpt. Inte en enda när jag tänker efter...

Hoppas du får en lugn natt!

Ama de casa sa...

Eller har haft en lugn natt ser jag nu när jag ser vad klockan är hos dig :-)

dianasdrömmar sa...

Underbara skyltar :) kram

Znogge sa...

Snyggt skyltat som vanligt :D

Kram och god kväll!

Ditte sa...

Jättekul skyltning som gav mig flera skratt.Kan inte välja en "bästa".
Kan tänka mig det känns lite öde nu på Stinsen. Rist! Men F&S är ju kvar.
Hoppas du fick en lugn natt när du nu hoppade in som extra stöd. Bra gjort där!
Kram!

Anki sa...

En snygg skyltblandning!