tisdag 2 september 2008

Babyboomen fortsätter...



Vilken natt...full rulle på förlossningen! Runt 03.30 fick jag äntligen i mej en kopp choklad,för att sen fortsätta springa ( bra träning inför Hässelbyloppet i oktober?) Det är tur att det är så himla roligt att jobba! Förlossningen i natt avslutades med en sugklocka,och allt gick bra,barnet var bara lite tagen efter den tuffa förlossningen,men återhämtade sig snabbt. Nu har jag sovit gott under dagen,och laddar om för ännu en natt. Hoppas den blir lite lugnare,så min barnmorskestudent och jag hinner prata lite också!....Natten som var räckte inte till för det!!!

3 kommentarer:

Strandhs Mia sa...

Vilket givande jobb du har... du går inte hem resultatlös !!
Tack för kommentaren om mina bilder..den glädjer, en försöker så gott en kan :)
Kram

Yvonne sa...

Hej igen! Va kul att du också har en blogg.S er fram emot att läsa den. Ha de gott, så hörs vi!

imse sa...

Vilket fantastiskt jobb du har. Jag jobbar ju med väldigt svårt sjuka, så jag ser nästan aldrig något tillfrisknande. När de riktigt gamla får sluta sina liv känns det dock ändå rätt naturligt, det är värre med de yngre cancerpatienterna. Mitt i livet och med småbarn. Det kan vara så grymt. Men att få vara med om en liten nyfödds första stund, måste vara energigivande.

Kram