tisdag 9 september 2008

Förkylt och dygnsomställning

Tre nattpass, jag lovar,man behöver en veckas ledighet efter det! Trots att jag vaknade tidigt igår,så kunde jag inte sova i natt. En nattjobbares dilemma! Känner mej lite hängig också,förkylning på gång,ont i magen...suck!
Så jag satt uppe hela natten och läste! Kom isäng vid 04.30...sov gott till halv tolv,och fick skynda mej lite för att hinna till partajet hos en jobbarkompis kl 13 ! God mat och trevligt sällskap gjorde så att jag i alla fall blev lite piggare! Och vilka vackra katter hon hade,kolla in denna ljuvliga uppenbarelse på fotot!

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Åh vilken liten skönhet!
Stackare som håller på att bli förkyld. Jag har precis börjat repa mig från min dunderförkylning. Sköt om dig!
Kram Yvonne

imse sa...

Tack för kommentaren!

Ja, sömnen är ett gissel när man jobbar natt. Jag var nattjobbare under några år. Familjen avskydde det, pga mina konstiga tider och underliga sömnvanor.

Hoppas din förkylning ger sig.
Kram

anki sa...

Hej igen!
Ja dalhalla var kanon,vill jätte gärna tillbaka nästa år. Då gärna till Ted gärdestads låtar eller nåt annat man gillar. P-floyd var inte mina favoriter utan gubbens,men dom var jätte bra. Vilket ljud det blev där,helt otroligt.
Har varit hemma idag,vaknade i natt och kunde inte ta mej till toa utan att hålla i väggarna.Allt snurrade runt. Men har vilat nu och mår bättre,dragit med en förkylning ett tag så kanske det satt sig på balansen.
Blir nog jobb imorgon ändå. Har sovit hela dan mellan borrningar från någon snäll granne.... Renovering på gång och dom kan ju inte veta att jag vill sova...

Ha det så gott och krya på din förkylning.
Kram Anki