lördag 13 september 2008

Lördagsfint

5 kommentarer:

Strandhs Mia sa...

Vad tog blogglista.se vägen ?.. fråga mig om du vill ha hjälp, jag kan visa det jag kan.. hehe.. inget proffs men lite har tanten fattat !!
Här kommer om länk till tema sidor:
1.Gå in på fredagsfärger (eller den temasida du tänker vara med på) klicka på just fredagsfärginlägget som är aktuellt.
Uppe i adressfältet högst upp på sidan, http:// ------------- .kommer länken, kopiera den.
2. Logga in på din blogg, Gå in i ditt inlägg och ta länkkedja symbolen (youtube du vet!)och lägg in länkkopian där (ta bort http:// om det blir dubbelt) och vips du har en länk ungefär lika som alla andra länkar du lagt in..spara.
3. Sen tar du nu ditt eget inlägg och gör likadant(klicka på ditt aktuella inlägg, kopiera uppe i adressfältet) fast ta och klistra det kopierade i temasidans kommentarsfält när du går in och skriver en kommentar på temasidan och istället för din bloggadress så lägger du in bara den kopierade inläggsadressen där....
Hoppas du fattar min krångliga förklaring....

Strandhs Mia sa...

Glömde ..Ha en trevlig Lördag !!

Strandhs Mia sa...

och här är jag igen:
1. skrev fel hos Niklas..suck.. har ändrat nu !
2. När du länkar till temasidam .. glöm inte skriva det obligatoriska.. andras bilder (eller dyl) kan du se här ... och lägg länken i här eller nåt.
Så nu ska jag var tyst !
Hej då !

Strandhs Mia sa...

Okey.. då kommer väl jag igen då...
1.Blogglista .se... det sista du måste göra för att få det att funkar är att lägga in htlm-kod
Du får en som ser ut så här ungerfär >---htlmäää><-- osvn>--<
nåt sånt fast längre, (du har ju lagt in en räknare !!..samma grej tror jag) HELA den ska du kopiera och lägga in i Layout-Gadjet(gadget?)-HTLM/Javascript.
Då kommer hela tjosan bli rätt !
Och sen kan du lägga in med en rads mellan rum, Bloggtoppen där också och Bloggportalen.

Bara fråga om du blir osäker det gjorde jag..Syrrans dotter !!

Och kan du allt det så säg då - Håll truten !! - jag kan själv ! :)
Kram

imse sa...

Fint! Fast jag gillar dem bättre var för sig.

Hoppas att din förkylning inte är alltför besvärlig. Själv har jag sovit i stort sett hela dagen.

Kram