onsdag 4 mars 2009

Babyboom



Ja,inte behöver jag då vara rädd att bli utan jobb! Det föds barn hej vilt må jag säga! Inatt fick vi hjälpa andra sjukhus som hade det fullt,de hade t.o.m fått skicka blivande mammor till Västerås! Alla Stockholms sjukhus hade fullt i natt. Vi hade personalbrist (en stackars bm gick hem med magsjuka...brrrr..),men jobbade på så mycket det gick. Många barn såg dagens ljus i natt..tror de blev 8 barn...

Jag satt i telefonrådgivningen och fick så småningom säga nej till de andra sjukhusen som ville ha hjälp,för vi fick också fullt så småningom...

Nu har jag sovit som en stock hela dagen,börjar vakna till efter en kopp kaffe. Nu är det bara att ladda om för ännu en natt...undrar vad den har i sitt sköte :)

6 kommentarer:

Storarvid sa...

Kan det vara så att vi hade ett stort strömavbrott, eller nå't för så där cirka nio månader sedan tro? nå't måste man ju hitta på för att fördriva tiden... hehe
;-)

Tant Janet sa...

Vad underbart att det rör på sig! Måste vara otrligt roligt & spännande jobb du har. Kram

imse sa...

Ja, jag undrar också vad som hände för nio månader sen? Det kanske är midsommarfesten som ger detta resultat?

Kram

Miafia sa...

Härligt att det vill komma nya människor till denna jord.
Och nog har ni ett stabilt jobb vad det verkar:-)

Underbart är ordet !

Storarvid sa...

Jag lyssande på radion just precis.
Dom säger att födslar med för tidig vattenavgång ökar med 40% vid fullmåne (RIX Morgonsol). Är detta sant eller skröna?

Pseudonaja sa...

Jag "bodde" mina första två dagar i en sån där babysal.