söndag 22 mars 2009

En hjälm hade räddat henne


Läser idag om skådespelerskan Natasha Richardson,som dog av ett fall i skidbacken. En hjälm hade kunnat rädda henne!

Jag tackade också nej till hjälm när vi var i Järvsö och åkte skidor. En av tjejerna som inte åkte skidor denna gång hade en hjälm med sig, som jag t.o.m provade,men inte använde! Hur dum får man vara? Nästa gång jag åker skidor ska jag ha en hjälm på huvudet!
Just nu hålls begravningen för Natasha i USA med sina nära och kära. Skänker dem varma tankar nu....

7 kommentarer:

Lena sa...

Hej!
Jag hade hjälm i Lofsdalen och kände mig mycket nöjd med det!
Är ledig på fredag och tänkte höra om du hade möjlighet att ses på torsdag kväll i stan? Fast du har väl gympapass då? Fast kanske en bio efter om du inte jobbar? Jag går på kurs i stan denna dag.
Kram Lena

CharmKatti sa...

Usch ja, det är läskigt hur lätt allt kan gå åt pipan. Men hjälm är nog smart.

Snygg klänning du hittade förresten, det är inte varje dag man är på NK...knappt man har råd att fika där:-)

Susjos sa...

Lena: Visst kan vi ses i stan på torsdag,men mitt jympapass slutar inte förrän 19...? Kanske en senare bio i Kista,och en bit mat först?

Charmkatti: Jag ska alltid ha hjälm framöver när jag åker skidor har jag bestämt! Och visst är klänningen fin :) Tack Tack!

Nipe sa...

Började med hjälm förra året och jag kommer aldrig att åka utan igen! Inte bara för säkerhetens skulle utan även för att det värmer bra ffa om öronen. Sen funkar det bättre med skidglasen också, de sitter bättre och det blir inte imma på samma sätt. Jag lovert, du kommer älska det!

Katinka sa...

Ja, visst är det tragiskt! På med hjälmen nästa gång!

Miafia sa...

Hua vad tragiskt:-(
Hjälm är en billig försäkring, på med den!

imse sa...

Jag har börjat med cykelhjälm. Cyklar mycket i jobbet och vill verkligen inte offra min hjärna och mitt liv.