söndag 25 oktober 2009

Höst på landet

Kallt vara bara förnamnet hur det kändes att kliva in i stugan igår eftermiddag! Det tog ett bra tag innan vi fick upp värmen,men till sist så...
Det mest underbara när man kommer till stugan är stillheten! Man blir lugn så fort man kliver ur bilen!
Jag och väninnan har haft det helt ljuvligt den korta tiden vi varit där. Det kan ni ju se på bilderna också :)
Som förrätt åt vi en ljuvlig "smörgåstårte bakelse",sedan blev det grillad fiskspett med både lax och tonfisk! Och förstås gott rödvin och massa prat natten lång,samtidigt som vi tokeldade i öppna spisen :)

Underbart var också att få en extra timme i natt (och inte jobba!). Maken som har jobbat i helgen,missade förstås detta med vintertid. Och jag har skrattat en hel del nu när han berättade om sin morgon. Han börjar redan kl. 06.30 på Arlanda, och brukar lyssna på 06 nyheterna i bilen,han blev fundersam när P1 bara hade "vågskvalp" kl. 06 i morse,och stannade bilen och försökte byta kanal..men fick inte höra några nyheter. Han åkte vidare och tyckte nog att vakten hade lyft lite på ögonbrynen när han stämplade in,men fortfarande förstod han inte riktigt varför. När han väl kom till omklädningsrummet blev han lite fundersam,och ringde till Fröken Ur,som sa : 05.20.00 pip!
Jag skulle vilja sett makens min då!!!!!!!!






















7 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Så himla skönt ni haft det! Men maken var säkert inte ensam om detta i Sverige idag - men kan ändå inte låta bli att fnissa lite;-))

Lena sa...

Härliga bilder! Ser ut som ni haft jättemysigt. Vi åker till landet på fredag och jag längtar!
Ha ha, jättekul med Martin, stackarn! :-)
Kramis!

Mia S sa...

Vad mysigt det ser ut och man kan nästan höra spraket från brasan !
Kram ♥

Anonym sa...

Höstmys i stugan! Det är skönt det!
Å timmen vi fick...undrar vad jag gjorde med den:-)

Anni sa...

SÅ mysigt det ser ut!

Din man påminner mig om när min man skulle åka och hämta mig på Skavsta, en dag för tidigt. Tur att man har ett sjätte sinne och hann stoppa honom (som ordnat barnvakt och allt...)

Ylva sa...

Visst hade vi det underbart! Tänk att man kan prata så länge. Vi ses i helgen/Kram

Babsan sa...

Första gången det blev sommartid i Sverige minns jag att den nye prästen missade att ställa om klockan.

När han kom till kyrkan satt folket och hade väntat en timme. Ingen vidare start för honom. Tur att folket skrattade åt det!