måndag 12 oktober 2009

Mondayevening



Jaha,så är natthelgen avklarad! Tre nätter är ingen lek,trots att det varit skapligt lugnt. Två fina förlossningar blev det för mig,den ena fick jag springa in och hjälpa till med istället för min kollega som förlöste på ett annat rum på morgonen strax innan vårt pass var slut! Så blir det ibland när det krockar. Så det blev lite övertid igen för oss ,journaler som ska skrivas,överrapportering...

Sent i säng i morse,och bara några få timmars sömn,sen var det dags för mitt jympapass. Om jag ska vara ärlig så var det en tröttoch blek susjos som åkte iväg till jympan ikväll. Döm om min förvåning när det var många fler motionärer än vanligt just denna mörka måndagkväll! Så det var bara att nypa sig i kinderna för att få lite färg,på med lite läppstift och le! Sen körde vi igång,och jädrar va vi jympade och hade kul! Som balsam för kroppen är det att jympa. Nu är jag mycket piggare,men jag vet,det finns risk för att jag somnar framför filmen som jag tänkt se ikväll : Evening, eller kanske inte,den verkar så bra!?





2 kommentarer:

Anni sa...

Du måste berätta om filmen var bra, om du lyckades hålla dig vaken!

(min ordverifiering säger: testicel!!!)

Helga - precious sa...

Jag tycker att du är fantastisk som klarar nattpassen...

Nu ska jag gympa framför en film som jag fick tillsammans med en veckotidning. Bra sätt att hålla igång här hemma :)