tisdag 25 maj 2010

En tur till landet och ESC semi nr 1

Vaknade galet tidigt idag,kl 07!!!! Efter tre nattpass så är det lite konstigt? Nåja 5 timmars sömn får man väl vara glad för i natt :). Men så somnade jag i bilen upp till landet idag förstås! Jag och maken tog en tur dit och fixade lite. Oljade in utemöblerna bl.a . Helt ljuvligt tyst och lugnt vid stugan,gissa om jag längtar till midsommar då vi ska vara där! Bara fåglarnas kvitter hördes i skogen.
Körde Ki-balans passet på F&S i kväll,innan laddningen för första semifinalen i ESC. Ja,det var svårt att ens få ihop 10 förslag till finalen på lördag! Inte några höjdarlåtar direkt. Men 7 av mina 10 tips gick hem! Hoppades starkt på Island som ju gick vidare,och jag är alltid svag för Grekland ;). Missade Ryssland,Belgien och Albanien!
Tokigt nog jobbar jag på torsdag....vad ska man tro om Sverige,jag är inte så förtjust i låten,men klart man hoppas att Sverige ska ta sig till final!


Svägerskans fantastiska blomsterarrangemang är på plats vid stugan.


A house with a view

Mera fina blommor på landet




Friggeboden har också fått vackra blommor på plats.


3 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Måste vara en underbar känsla att komma ut till "landet" och bo in sig inför sommaren!

Sus sa...

Vilket lantställe! Ljuvligt!

Helga - precious sa...

Åh, vad det ser mysigt ut på ert land. Jag vet att det är mysigt i trakterna ju...

Jag såg inte ESC 1 eftersom vi var borta på kvällen och när vi kom hem måste jag lägga mig eftersom jag skulle upp 03.20. Kan kanske se på nätet sen. Det verkade inte vara så bra låtar så jag kanske inte missade så mycket!